Az Adidas több mint 150 millió dollárt (54,4 milliárd forint) adományozott vagy tervez felajánlani a Yeezy cipők tavalyi eladásából olyan csoportoknak, amelyek a gyűlölet és az antiszemitizmus ellen küzdenek – közölte a sportruházati márka.

shutterstock_2264918939.jpg
Cipőkkel a gyűlölet ellen. Fotó: Shutterstock

A német gyártó raktáraiban 1,3 milliárd dollár értékben állnak a népszerű Yeezy tornacipők, miután másfél évvel ezelőtt megszakította partnerségét Kanye West (újabb nevén Ye) zenésszel. Az Adidas 2022 októberében bontotta fel szerződését a Grammy-díjas amerikai rapperrel annak antiszemita kijelentései és más szélsőséges, gyűlölködő megnyilvánulásai miatt.

A világ második legnagyobb sportszergyártója és az énekes együttműködése sokáig a divatvilág egyik legjövedelmezőbb üzlete volt, a 2014 óta forgalmazott Yeezy edzőcipők hatalmas sikert arattak, és hozzájárultak ahhoz, hogy Westből milliárdos legyen.

Az Adidas tavaly úgy döntött, hogy a megmaradt cipők egy részét értékesíti – két kiadást tavaly, egy másikat pedig a múlt hónap végén dobott piacra –, és a bevétel egy részét gyűlöletellenes csoportoknak adományozza; így tett a Rágalmazásellenes Ligával és a Philonise & Keeta Floyd Institute for Social Change szervezettel, amelyet Philonise Floyd, a néhai George Floyd testvére vezet.

Az Adidas a Yeezy-készletek eladásából 750 millió euró bevételt ért el tavaly, és nyeresége is jelentősen nőtt a bevétel csökkenése ellenére. A cipőmárkából származó bevétel azonban még 1,2 milliárd euró volt a 2022-es évben, a partneri együttműködés megszakítása előtt. A Yeezy cipők eladásából tavaly 300 millió eurós nyeresége keletkezett a cégnek, ebből állításuk szerint 152 millió dollárt adományoztak vagy terveznek felajánlani a gyűlölet és az antiszemitizmus ellen küzdő szervezeteknek. Ebben az évben az Adidas arra számít, hogy körülbelül 250 millió eurós forgalmat ér majd el a Yeezy cipők maradékának eladásaiból.