Mindenki romantikus?
A magyar-lengyel származású zongoraművész - ezt már megszoktuk korábbi koncertjein is - a lehető legutolsó pillanatig halogatta a végleges program közlését, és talán ez is befolyásolta az első részben nyújtott játékát, mely roppant kiábrándító volt. Három c-moll művet játszott: Bach második Partítáját (BWV 826), Mozarttól pedig a c-moll fantázia (K 475) és a c-moll szonáta (K457) hangzott el. Bach hatalmas táncsorozatát teljesen önkényesen, olykor a kottára gátlástalanul fittyet hányó improvizációkkal, technikailag silányan, egyenetlen billentéssel, dekoncentráltan, már-már nyeglén adta elő; különösen idegesítő mozzanat volt, hogy bizonyos részeket az ismétléskor egy oktávval feljebb játszik, olyan fekvésben, mely Bach korában nem is létezett a billentyűs hangszereken. Táncos karaktereket mindhiába kerestünk ebben a táncokra épülő szériában; a piano túl halk volt, a forte túl hangos, a legato túl sima, a staccato túl hegyes. Mozart két műve meggyőzőbben hatott, az improvizációs szellem hitelesebbnek és indokoltabbnak bizonyult, de itt is a szertelenségek keltettek bizalmatlanságot a művész jó ízlését illetően. Eddigi magyarországi fellépései és lemezei alapján azt gondolhatjuk, hogy Mozarthoz egyelőre nincs kulcsa Anderszewskinek