Az idei fesztivált lezáró szakmai megbeszélésen a szervezők kifejtették, hogy nem támogatják azt az ötletet, mely már egyébként többször megjelent a sajtóban, nevezetesen, hogy a 2010-es POSZT nemzetközi fesztivállá duzzadjon, amikor Pécs Európa Kulturális Fővárosa lesz. Azt elképzelhetőnek tartják, hogy az OFF programba meghívjanak külföldi produkciókat, azonban jelen pillanatban a Pécsi Nemzeti Színház épületén kívül nem ismernek olyan helyszínt, amely képes kiszolgálni egy, az átlagost csak kissé meghaladó szcenikai, műszaki igényeket támasztó produkciót. Szó esett a nagyszínházon kívüli egyéb helyszínek műszaki állapotáról is, kiderült, hogy az OFF újabb játéktereket veszíthet el. Korábban a honvédség zárta be belvárosi kultúrházát, mely az első években a fesztivál hivatalos klubja is volt, most a Bóbita Bábszínház és az Ifjúsági Ház vonatkozásában merült fel, hogy vajon műszaki szempontból meddig lesz alkalmas a színházi előadások és más programok befogadására. Az is kiderült, hogy a jövőben nem lehet koncerteket tartani a Dante Caféban, mert a legutolsó zajszintmérések eredménye nem volt kedvező.
Döntés született arról is, hogy a jövőben a szervezők nem fogják felvállalni a beválogatott versenyelőadás pécsi bemutatását, ha az előadás rendezője nem hajlandó beleegyezni, hogy a nézőtérre minimum 100 főt beengedjenek. Idén a fődíjas előadást két ízben játszották Pécsett, az egyikre 8 azaz nyolc, a másikra közel 20 civil nézőt tudtak beengedni. Kérdés persze, hogy szakmai szempontból etikus-e a rendezőt kompromisszumra vagy a koncepciójának megváltoztatására kényszeríteni, ha élni akar a lehetőséggel, hogy bemutatkozzon a magyar színházak elsőszámú versengésén. Egyáltalán, tekinthető-e ez egy szakmai szempontnak, ehhez azonban először azt kellene eldönteni, hogy színházi fesztivált rendeznek a pécsieknek, vagy a több évtizedes hagyománnyal bíró (korábban vándorló) színházi találkozót kívánják megrendezni Pécsett.