A fesztiválon lesz előadás, tánc és egyéb kategorizálhatatlan mozgásformák is. A FeeSZFE Egyesület egyedülállóan forradalmi darabbal érkezik a fesztiválra, a TÁP Színház Faremidóba viszi a nézőket Karinthy jól ismert útját új formákkal járva, a Tünet Együttes pedig az arctalan trollkodásnak néz utána.
A tánc és egyéb mozgásművészetek idén is nagy hangsúlyt kapnak a művészeti programban. Juhász Adél kortárs táncos alkotása a saját nagymamájának és a mindenkori -néknek állít emléket, Kozma Johanna és Havasi Nina az egót hívják táncba, Bitó Kati és Szász Zsófi dokumentarista néptánca a műfaj időtlenségére reflektál. A térben és időben való mozgást Farkas D. Gergő és alkotótársai a deep fake jelenségen keresztül valósítják meg a Kolorádón. Pataky Klári társulata egyszerű, emberi, de semmiképp sem jelentéktelen momentumokkal érkezik.
A szervezők úgy vallják, a fesztiválozás egy könnyed műfaj, a kiszakadás fontos érték, de felelősségük az is, hogy adjanak a fesztiválozóknak mást is, ne csak felejthetetlen bulik homályos emlékét.
Az Amnesty International, a Helsinki Bizottság és a TASZ azért érkezik, mert mindenkinek joga van tudni arról, ami a valóságban vár. A Nane és a Patent pedig azért, hogy feltegyen olyan kérdéseket, amiken azelőtt a legtöbbek talán nem is gondolkodtak, legyen szó egyenjogúságról, párkapcsolati erőszakról vagy pornóról. Az Autonómia és a Bagázs a programjaikkal a másokról való gondolkodás és gondoskodás alapjait tárja majd a kolorádósok elé: kirekesztett csoportokról és a magyarországi cigányság helyzetéről tanítanak.
A fesztiválozók itt nemcsak nézők, sokan közülük arra is motiváltak, hogy együtt alkossák meg a Kolorádót a szervezőkkel, akik idén ennek még nagyobb teret adnak, és installációpályázatukat a művészeti és programpályázattal párhuzamosan hirdették meg, így több alkotónak biztosítva lehetőséget arra, hogy saját ötleteikkel töltsék meg a Kolorádót.
További információ a Kolorádó művészeti és programpályázatáról itt olvasható.
Fotók: Kolorádó Fesztivál