Mi a film eredettörténete? Az iskolai zaklatás mint téma mondhatni az utcán hever, de valahogyan mégiscsak észre kell venni.

Tinédzserekről szerettem volna filmet készíteni, de nem akartam a saját kamaszkoromon nosztalgiázni, inkább az érdekelt, mi az, ami megváltozott az én tizenéves korom óta, és mi az, ami állandó. Interjúzni kezdtem a korosztállyal és arra jöttem rá, hogy a kommunikáció az, ami az okosvilág, az applikációk és a közösségi média térnyerése miatt alapjában változtatta meg a létezésüket a világban. Minden második tininek volt valami negatív története ezzel kapcsolatban, ezért indultam el ebbe az irányba.

Kényes témát boncolgat a film, ért esetleg kritika miatta?
Azért, hogy ezt a témát tesszük a történetünk középpontjába, csak pozitív visszajelzéseket kaptam.

Nehéz volt megtalálni a film tiniszereplőit? Pontosan mit kerestetek bennük?
Nehéz volt megtaláni őket, mert egyszerre kellett a fizikumuknak képviselnie azt, amit a forgatókönyvben megírt karakterek megkívánnak, és kellett tehetséges színésznek lenniük, akik széles érzelmi skálán tudnak hitelesen, átélten megnyilvánulni. Sokáig keresgéltem, mire megtaláltam őket.



A filmben a szülői felelősség témája is teret kap ? mit tehetnek a szülők a mai instagramos, snapchates, messengeres világban, úgy, hogy esetleg a gyerek intim szférája se sérüljön?

Nem tudok más megoldást, mint hogy meg kell próbálni nyíltan beszélni a gyerekekkel a veszélyekről. Ehhez persze az is szükséges, hogy a gyerek hajlandó legyen meghallgatni a szülőket, tanárokat, felnőtteket, ami ebben a lázadó életkorban nem mindig magától értetődő.


Erős műfaji oldala is van a filmednek (a thriller-ihletettségre és a fordulatokra gondolok), te hogy állsz ehhez a műfajiság-szerzőiség témához?A kettő nem zárja ki egymást. A műfaji film is tud szerzői film lenni, ha az alkotóknak megvan az egyéni hangjuk és a személyes megközelítésük. Gondoljunk csak Tarr Béla A londoni férfi című filmjére, ami tulajdonképpen egy krimi, de tömegfilmnek sosem nevezhetnénk. A határok tehát nem a műfaji és a szerzői film között húzódnak. Ha már ellentétes kategóriákat keresünk, akkor inkább azt vizsgáljuk, hogy valaki kereskedelmi/ szórakoztatóipari terméket akart-e létrehozni, vagy belső késztetésből szándékozik-e közölni valamit.

A film a magyar állami finanszírozási kereteken kívül készült. Milyen kihívások érik a filmkészítőt, ha nem filmalapos filmet készít?
Sokat kell szívességet kérni, viszont teljes az alkotói szabadság. Nekem ezt független filmként kellett elkészítenem ahhoz, hogy úgy mesélhessem el ezt a történetet, ahogy én látom a problémát.

Milyen volt a film fogadtatása?
Vannak emberek, akikre azt a hatást gyakorolta a film, amit szerettünk volna elérni. Megtalálta a közönségét, ez jó érzés.

Mi a következő filmterved?
Az új tervem egy krimidramaturgiába csomagolt, személyes és társadalmi dráma, ami reflektál a mai magyar vidéki valóságra.

A teljes interjú a Filmtett.ro oldalán olvasható.