A német kiállítás nyerte az Arany Oroszlán-díjat

Egyéb

_d0a7949__copy__600x386.png
Fotó: Csákvári Zsigmond

Anne Imhof erőteljes és zavarbaejtő installációja a mai korra vonatkozó, sürgető kérdéseket vet fel, miközben a szorongás állapotába sodorja a nézőt. A pavilon építészeti megoldásaira adott eredeti válaszként Imhof munkája percíz döntésekkel von be tárgyakat, képeket, testeket és hangokat egyaránt ? áll a zsűri indoklásában.

Brazília pavilonja Cinthia Marcelle Vadászterület (Chao de caca) című kiállításával a 2017-es Biennále különdíját érdemelte ki.

Franz Erhard Walther szintén egy műfaji határokat elmosó projekttel nyerte el idén a Christine Macel által rendezett főkurátori kiállítás legjobb művészének járó Arany Oroszlánt.

A zsűri méltatása szerint Walther munkája formákat, színeket, anyagokat kínál együtt szobrászattal és perfromansszal, a nézőket aktivizálva és állásfoglalásra késztetve. A díj odaítélésének másik indoka az alkotó életművének radikális és összetett természete, amely nagy hatást gyakorol korunkra.

Hassan Khan brit képzőművész a főkurátori kiállítás legígéretesebb fiatal művészének odaítélt Ezüst Oroszlán-díjat nyerte el hangalapú installációjával, amely az Idő és Végtelen pavilonja szekcióban kapott helyet a magyar Csörgő Attila Clockwork című munkája mellett.

A zsűri különdíjjal jutalmazta az amerikai Charles Atlas és a koszovói Petrit Halilaj alkotásait.

Az Arany Oroszlán-életműdíjat ebben az esztendőben az amerikai Carolee Schneemann vehette át.

Forrás: MTI

Borítókép: a győztes német pavilon (Velencei Biennále Facebook-oldala)