A produkciót november 23-án immáron az 50. alkalommal mutatták be a RaM Colosseumban. Az előadást egy nemzetközi kerekasztal-beszélgetés követte, melynek tárgya a darab keletkezésének és jövőjének ismertetése volt.
Beke Farkas Nándor, a 100 Tagú Cigányzenekar elnöke elmondta, hogy Vona Tibor producerrel együtt kitalálva született meg a közös fellépés ötlete, ezért felkeresték Román Sándort, majd néhány hónapon belül már ki is rajzolódott a konstruktív elképzelés. ?Két hungarikum jelenik meg egy színpadon? ? fogalmazott az előadásról a zenekar elnöke.
Román Sándor, az ExperiDance alapítója és művészeti vezetője felidézte, hogy számos kihívással kerültek szembe a darab megalkotása közben, a tökéletesítés végett a forgatókönyvet négyszer is újraírták. Széles irodalmi skálán dolgoztak, Petrarcától kezdve Arisztotelészig rengeteg példát végigtárgyaltak, mielőtt eldöntötték, mi kerüljön be a darabba. A legnagyobb mutatvány, a marionett-jelenet például a Hamletből került át a produkcióba. Az előadásban elhangzó zeneszámokat Román Sándor választotta ki a 100 Tagú Cigányzenekar repertoárjából, melyhez hét CD-t hallgatott végig.
A jelmezek alapos tervezői és kivitelezői munka eredményei: Sissi kosztümje a császárné magyar koronázási ruhája mintájára készült, Andrássy grófé is hű hasonmása a díszmagyar viseletnek. A kosztümök azonban kifejezetten a tánchoz készültek, így sokkal könnyebbek és rugalmasabbak, mint a valóságban.
Meskó Zsolt, társrendező arról szólt, hogy a táncforgatókönyvben elsősorban nem mozdulatokat, hanem érzelmeket írt le. A kezdetektől az volt a terve, hogy ?egy olyan mese szülessen, amely mindenkit megérinthet.??A magyar cigányzene és néptánc eddig még nem szült olyan darabot, ami két órán keresztül el tudta volna varázsolni a nézőket? ? tette hozzá. A darab egyik érdekessége, hogy egy szerelmi négyszögben mutatja be Sissi és gróf Andrássy Gyula titkos vonzalmát. A rendezők hőseinek alapállapota félelmekkel teli: félnek az érzéseik kimutatásától, a lépések következményeitől. Az előadás érzelmi végpontokat mutatnak be. Az egyik típus a titokhordozó a visszafogott, belsejében élő karakter, míg a másik inkább szabadjára engedi az érzelmeit és a külvilágnak él. A történetben ezek a karakterek együtt nyílnak meg és adják meg a választ a félelem egyetlen legyőzésének módjára: ami a szeretet és a szerelem. ?A mi történetünk a félelemtől a szeretetig juttatja el a hőseinket.? ?Hiszünk abban, hogy itt a színpadon nemcsak a saját félelmeinket táncoljuk ki, hanem azokét is, akik a nézőtéren ülnek? ? emelte ki Meskó Zsolt.
Vona Tibor producer, az ExperiDance alapítója ismertette, hogy a 100 Tagú Cigányzenekarral a Fergeteges már 3. koprodukciójuk. ?Ebben a formában, ilyen minőségben még senki sem kapcsolta össze nemzetünk zenei- és tánckultúráját? ? hangsúlyozta a producer. Vona Tibor kiemelten fontosnak tartja az értékek megőrzését; az előadást olyan színpadokra kívánja elvinni, ahol ezek a mozdulatok még soha nem jártak. A brémai premier az első lépés lehet egy több országot érintő európai turné felé.
|