Julius Schoeps arra hivatkozott, hogy a nagybátyját, Paul Robert Ernst von Mendelssohn-Bartholdy műgyűjtőt és bankárt a náci uralom alatt kényszerítették arra, hogy eladja a Le Moulin de la galette és a Jeune garçon au cheval (Lovat vezető fiú) című festményeket. A La Moulin de la Galette 1900-ban készült, míg a Jeune garçon au cheval hat évvel később született. A festmények a szakértők szerint dollármilliókat érhetnek.
A manhattani bíróságon hétfőn vette volna kezdetét a tárgyalás, ám a múzeumok és Schoeps jogi képviselői bejelentették, hogy rendezték a vitás kérdéseket, és a képek a múzeumokban maradnak. Azt azonban nem árulták el, hogy mekkora összeggel kárpótolták a festmények eredeti tulajdonosát.
Jed Rakoff, az illetékes kerületi bíró a múlt héten állapította meg, hogy az 1935-ben elhunyt Paul von Mendelssohn-Bartholdy családja elegendő bizonyítékkal szolgált a képek eredetéről, valamint eladásukról a náci hatalom idején, és tárgyalásra alkalmasnak találta az ügyet. A peren kívül egyezség bejelentése után Rakoff határozottan felszólította mindkét felet, hogy hozzák nyilvánosságra a megállapodás részleteit. Mint mondta: az örökösök a történelem súlyát idézték fel a maguk érdekében, s "rendkívül szerencsétlen lenne, ha nem tájékoztatnák az igazságról a nyilvánosságot."