A titokzatos Turandot hercegnő három kérdésére kell válaszolnia annak, aki szeretné elnyerni kezét, s vele együtt a trónt. Miután a távoli tatár birodalom névtelen hercege az összes kérdést megválaszolja, a herceg maga ad feladványt a csökönyös hercegnőnek: ki kell találnia a herceg nevét, amelyet senki nem ismer. Turandot minden hatalmában álló eszközt bevet, senki nem aludhat addig, amíg az ismeretlen nevére fény nem derül. A névtelen herceget feltétel nélkül követő rabszolgalány, Liù még az életét is képes feláldozni, nehogy el kelljen árulnia urának nevét. A csodás szerelem végül meglágyítja a kegyetlen hercegnő szívét is.
„Végre újra felélénkül a kulturális élet, nagy örömmel tölt el bennünket, hogy ehhez mi is hozzájárulhatunk a Turandot fulmináns produkciójával. A háromszáz fős, tizennyolc nemzetiséget felvonultató stábunk teljes erőbedobással készült erre az estére, és arra, hogy megörvendeztessék az operarajongókat emlékezetes játékukkal”– nyilatkozta Daniel Serafin, az Opera a Kőfejtőben művészeti igazgatója.
Nemzetközi csapat
Az előadás rendezőjének sikerült az amerikai Thaddeus Strassbergert megnyerni. Rendezze akár a zenei színházak klasszikus vagy az operarepertoár kevésbé ismert darabját, a publikum és a kritikusok elragadtatva fogadják. Strassberger két évvel ezelőtt, 2019-ben pont Pekingben rendezte Puccini A nyugat lánya című operáját, így személyes benyomásait felhasználva térhet vissza a Turandottal az európai színpadokra.
A színpadkép megálmodásakor Paul Tate de Poot elsősorban a klasszikus kínai elefántcsont-faragás művészete ihlette. A New York-i díszlettervező hazájában ünnepelt sztár, és nemcsak ott, hanem Ázsiában is rendszeresen díjazzák terveit.
Az opulens és egyedi, már sok operában látható terveiről híres olasz Giuseppe Palella felel a jelmezekért. A szintén amerikai JAX Messenger és Driscoll Otto tervezte a kőfejtő szikláit átalakító látványos fényeket. A stáb sikerrel idézte meg a darabot mozgató önfeláldozó szerelmet és embertelen kegyetlenséget.
Kiváló szereplőgárda
Giuseppe Finzi, Puccini repertoárjának nagy specialistája először áll a szentmargitbányai dirigenspult mögött. Irányítása alatt a nemzetközi sztárművészek, a Budapesti Filharmónia Társaság tagjaiból álló Piedra Fesztiválzenekar, valamint a Philharmonia Chor Wien és a Marcibányi téri Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola gyermekkara keltik életre Puccini utolsó operáját.
A 2015-ös, nagysikerű Tosca-alakítása után Turandot szerepében lépett újra a szentmargitbányai közönség előtt színpadra az osztrák szoprán, Martina Serafin. Kalaf szerepét a dél-koreai Andrea Shin tenor alakította, aki már számos nagy operaház színpadán bújt ebbe a szerepbe. Az önmagát feláldozó rabszolgalány, Liù szerepét játszó olasz Donata d’Annunzio Lombardi is otthon van Puccini zenevilágában, több operájában alakított már szerepeket. A trónvesztett király, Timur szerepében az olasz Alessandro Guerzoni basszushangjai csendültek fel. A miniszterhármas bariton szerepeiben fiatal koruk ellenére már nagy sikereket maguk mögött tudó énekesek, a dél-koreai Leo An, az amerikai Jonathan Winell, valamint Enrico Casari léptek színpadra. Altoum császár szerepében a Bécsi Operaház társulatának meghatározó tagját, Benedikt Kobelt hallhatta a nagyérdemű.
A fotókat a premierről Jerzy Bin készítette.