Operától a kórusművekig

Egyéb

2016. április 13., szerda 19 óra

Marco Bianchi zongoraestje

Marco Bianchi 1971-ben született Olaszországban, a Róma melletti Tivoliban. Liszt Ferenc műveit szülővárosában hallotta először, az Este Villában, ahol a zeneszerző több évig komponált. Zongoratanulmányait az Aquilai Konzervatóriumban kezdte Sergio Calligaris tanítványaként, majd 1995-ben kitűnő eredménnyel diplomázott a Teramoi G. Braga Konzervatóriumban Pietro Iadeluca tanítványaként. Liszt művei meghatározó élményt jelentettek számára, ezért döntött úgy, hogy Budapesten folytatja tanulmányait. 1997-ben felvételt nyert a Budapesti Liszt Ferenc Zeneakadémiára, mesterei Kecskés Balázs, Szokolay Balázs, Vásáry Tamás voltak. A 2004/2005-ös tanévre a Varsói Fryderyk Chopin Zeneakadémiára nyert ösztöndíjat.

nagymihaly

 

2016. április 15., péntek 19 óra

Gitármuzsika Óbudán ? A SZEGO (Szeged Guitar Orchestra) koncertje

A Szeged Guitar Orchestra (SZEGO) Pavlovits Dávid vezetésével 2014-ben alakult az Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karának 16 gitárosából, mely a műfajban egyedülálló formáció a térségben. A koncerten elhangzik többek között Pavlovits Dávid Arabian Nights (Az Ezeregy éjszaka) című zenekari művének budapesti premierje, mely Sayed Darwish, a nagynevű 19. századi egyiptomi énekes emlékére, az ő egyik témájának felhasználásával készült. A mű különleges, eddig nem használt zenekari és hangszeres effekteket is tartalmaz, a szerző által ?arab barokk?-nak nevezett stílusban.

 

2016. április 16., szombat 19 óra

Az ?a capella? arcai ? Szent és profán

Az AcapellArt Énekegyüttes koncertje

Az AcapellArt Énekegyüttes hat énekesének mindegyike a nyíregyházi Kodály Zoltán Általános Iskola diákjaként és a Cantemus Kóruscsalád kórusainak tagjaként nőtt fel. Több éves tapasztalatuk van tehát a kóruséneklés területén, bár hivatásukat tekintve egyikük sem kizárólag művész. Az együttes előadásmódjának jellegzetessége többek között az, hogy az angol King's Singers énekegyüttes hagyományaihoz hasonlóan, kizárólag férfihangokra épít. A férfiak hangszínének hasonlósága ezekben a harmóniákban egyedien tiszta hangzást kölcsönöz a felcsendülő kórusművek előadásakor.

 

2016. április 17., vasárnap 19 óra

... amit a lipcsei Zimmermann-kávéházban hallhattak? ? A Concerto Armonico koncertje

A Concerto Armonico együttest még zeneakadémistaként alapították Szüts Péter és Spányi Miklós. Az együttes hamarosan a magyar régizene játék egyik fontos színfoltja lett. A zenekar fokozatosan ismertté vált külföldön is, és jelentős számú felvételt készített. Ezek közül kiemelkedő a Carl Philipp Emanuel Bach billentyűs versenyműveiből készített, magyar Gramofon-díjas, húsz CD-ből álló sorozat.

 

2016. április 18., hétfő 19 óra

Gulyás Márta kamaranövendékeinek koncertje

Fölcsillantok távolinak látszó asszociációkat, kósza ötleteket a várt zenével kapcsolatban, s ha nevetünk is eközben, akkor senki sem pironkodik tévedésein, hiszen azok épp oly fontosak a játék számára, mint a telitalálatok. Így nem az emberi méltósággal játszunk, hanem épp a játék méltóságában élvezzük a szokottnál talán kicsit jobban is a zenét.

 

2016. április 21., csütörtök 19 óra

Csináljunk operát! I.

Verdi: Az álarcosbál

Un ballo in mascera... Egy Álarcosbál... ez a mű eredeti címe. Ahhoz képest, hogy ?Bosszú dominóban? volt az az opera, amit a cenzorok visszadobtak, mondván, hogy Itáliában nem ölnek királyt... Verdi egyik legnagyszerűbb zenéje, dramaturgiai és kompozíciós szempontból egyaránt. A Cserebogarak már teljesen professzionális művészek, nem jelenthet gondot a szerepek szólamainak megszólaltatása, együtt elemezve a darab minden fordulatát, a karakterek megformálását és a helyzetek színpadi megoldását. Izgalmas esteket várok, a szokásosan gondos előkészítés után.

 

2016. április 23., szombat 15 óra

Mozart Klub

A Mozart Klub egyfajta nyitott zeneiskola mindenkinek: ?A zene csodálatos, de nem titok. Megfejthető és megtanulható, de csak nyitott füllel, nyitott szemmel, nyitott értelemmel és nyitott szívvel. Talán erre (is) jó a Mozart Klub.?

 

2016. április 24., vasárnap 19 óra

Triók zongorával 2.

Házimuzsika Mácsai János zenetörténésszel

Hol van már az az idő, amikor a műkedvelő ismerősök vagy ráérő muzsikusok összegyűltek a vasárnapi szieszta után, elővettek a redőnyös szekrényből egy vonósnégyest, triót vagy szonátát, és a maguk örömére játszani kezdtek. Vagy az uzsonnára érkezett fess fiatalúr a család unszolására lekísérte a kisasszonyt egy Schubert-dalban. Talán végleg letűnt ez a világ, mindent megváltoztatott a hangrögzítés. Ma bárki meghallgathatja a legszebb darabokat a legjobb előadásban, már lemez, CD sem kell hozzá, a mobilján mindenki a zsebében hordhatja a fél zeneirodalmat.

 

2016. április 25., hétfő 19 óra

Bach fuvolaszonátái

Tavaly ünnepeltük Johann Sebastian Bach születésének 330. évfordulóját. Különleges estében lesz része annak, aki a két művésszel közösen hallgatja meg e remekműveket. A nagymester mélyreható zeneköltészetére nyitott szívű közönség tiszteletadását Fülep Márk fuvolaművész és állandó kamarapartnere Gábor József Liszt-díjas zongoraművész játéka, valamint Varga Károly szavai segítik.

 

2016. április 27., szerda 19 óra

Notis Georgiou és az Anima Musicae Kamarazenekar koncertje

Notis Georgiou és az Anima Musicae Kamarazenekar az est során a barokk, a korai romantika és a kortárs görög klasszikus zene világába kalauzolja el a hallgatókat. A hangverseny Arcangelo Corelli művével kezdődik, aki a concerto grosso műfajának első nagy mestere volt. Az öt tételes concerto annak a tizenkét darabból álló gyűjteménynek a része (op. 6., 1714), mely sorozat később Händel kamarazenekarra íródott alkotásaihoz is mintául szolgált. A koncert folytatásaként a görög kísérletező zeneszerző, Vassilis Tenedis Tarregiana című műve hangzik el, mely egyben ősbemutató (vonószenekari változat) is lesz.

 

ÓBUDAI TÁRSASKÖR GALÉRIA

2016. április 27-től május 22-ig

SZENVTELEN PORTRÉ ? Bögös Lóránd képzőművész kiállítása

A megfigyelés gesztusában egyszerre vagyok alanya és tárgya munkámnak, direkt helyzetek létrehozásával nem az adott, hanem ebbe a létrehozott szituációba helyezkedem, közvetve-közvetlen. Ezek a valóságra ráilleszthető modell-terekben, mediális kísérletekben, egy házon belüli térben történnek. A megfigyelés idő-képe, mely mediálisan egy jelen idejű közvetítéshez kötődik, lokalizált jelentésbeli tulajdonságaival megoldást próbál találni a modell-tér és a valós-tér közötti hídon. Ebbe illeszkedik a kiállítás mint formaként való kiterjesztés, lehetőség egy új tézis felállításához: egy általam megfigyelt helytől térben távol, az ön-megfigyelés alapállásából túlhaladott én-kép eltűnő félben lévő, személytelenített érzetének kialakulásához.

Fotó: Nagy Mihály