Roskó Gábor új festményciklussal és a meglepetésszámba menő felnagyított porcelánbutykosokkal és -kulacsokkal jelentkezik a maga utánozhatatlan módján és motívumaival, Barabási Albert László hálózatkutató, képzőművész kiállítása pedig most is adatvizualizációra épül. Ezúttal a kutatócsoport mobiltelefonos adataiból generáltak megtörtént vészhelyzeteket, katasztrófákat vizsgált, és ezek kommunikációs vetületeit először gráfként (komplex hálózatként) ábrázolták, majd hímzésmintaként értelmezték újra.
A Hollandiában élő boszniai Selma Selman kiállítását számítógépes alaplapok kötik össze: egyrészt mint a számítógép hardverkomponenseinek – a processzor, a memória, a merevlemez, a videokártya – közös „anyja” működik, másrészt a metaforikusan azok a roma női portrék, amiket a művész Mercedes motorháztetőkre festett. A portrék a boszniai háború után az első családi lakodalom női szereplői voltak, akik azóta anyák, feleségek – azaz szintén a háttérben, szinte láthatatlanul fontos szereplők.
A kiállítások december 8-ig láthatók az acb Galéria Király utcai tereiben, hétköznap délutánonként.
A nyitóképen Roskó Gábor Bizonytalan aszimmetria című kiállítása. Fotó Hegyháti Réka