Valerij Gergijev sokat tett azért, hogy a 19. és 20. század orosz szerzőinek alkotásai az európai koncertrepertoár részévé váljanak. Ezért is ígér páratlan élményt az orosz zene kiválóságait felvonultató 39. Budapesti Tavaszi Fesztivál záróhétvégéje, április 20-án ugyanis Csajkovszkij utolsó, eredeti formájában egyfelvonásos, Jolánta című operájának koncertszerű előadása hangzik el a Müpában.
A Mariinszkij Színház balettegyüttese Prokofjev balettmeséjének egyszerre klasszikus és merészen kísérletező koreográfiáját, az orosz-amerikai Alekszej Ratmanszkij munkáját 2002-ben mutatta be. Ratmanszkij Gergijevvel szoros együttműködésben alakította ki koncepcióját, a produkció pedig a mai napig a Mariinszkij egyik legsikeresebb és folyamatosan repertoáron tartott balettelőadása, amelyet a hazai közönség a fesztivál zárónapján két alkalommal láthat az Erkel Színházban.
A marokkói?izraeli gyökerekkel rendelkező francia táncművész-koreográfus, Emanuel Gat nem először jár Budapesten. A tiszta tánc műfajában alkotó Gat kezdetben karmesternek készült, így nem meglepő, hogy a zenei anyagból építkező, érzékeny koreográfiáiról elismerően nyilatkozik a táncszakma. A Marvin Gaye Sunny című dalának motívumaira épülő táncelőadást április 12-én és 13-án tekinheti meg a közönség a Trafóban.
Szintén a Liliom utcai kortárs művészeti központ ad otthont a Minuit (Éjféltájt) című produkciónak, amely Yoann Bourgeois kreációja. A produkció lenyűgöző jelenetek füzére, szólók, duettek és rögtönzött élő zene, négy akrobata és egy hárfaművész költői küzdelme a világ kiegyensúlyozatlanságával földön, trambulinon, levegőben.
A Budapesti Tavaszi Fesztivál április 5. és 22. között várja az érdeklődőket
Részletes információk itt.