A kulturális központ közleménye szerint ötödik alkalommal lesz jelen Kondor Balázs gyűjteménye, a Szolnoki Vasúti Almárium. A tárlaton várótermi enteriőrök és a MÁV-Start égisze alatt reneszánszát élő Utasellátó étterem hangulata elevenedik meg. A látogatók vasúti utazási okmányok készítésével tehetik emlékezetessé a jubileumi kiállítás élményeit.
A Magyar LEGO Vasút Klub terepasztalán található építmények a cég által gyártott építőkockákból állnak össze. Megtalálhatók lesznek a mai modern motorvonatok, a hagyományos kocsik és a gőzöskorszak vasúti járművei is. A vonatok számára mintegy 170 méter vágányt építettek, amely négy állomásból, egy kétvágányú fővonali pályából és egy mellékvonalból áll.
A VOKE Szolnoki Vasútmodellező Klub H0 építési nagyságú, magyar modulszabvány szerint épülő terepasztalait digitális vezérléssel látták el. A vonatokat wifin keresztül, vezeték nélküli egerekkel és okoseszközökkel irányítják. A 47 elemet számláló rendszerből 44-et állítanak ki a márciusi kiállításon. Fiktív, magyar jellegű tájat modelleznek, amelybe beletartozik Mucsaröcsöge kétvágányú, fővonali állomása, valamint Epres fővonali megállóhely is. A modulokon több mozgó figura és interaktív jelenet lesz.
A békéscsabai Kandó Kálmán Vasútmodellező Klub és Tatár Gergő magángyűjtő a kiállításon szintén H0 modulrendszerben építkezik. Villamos- és dízelmozdonyok modelljei, valamint személy- és tehervagonok, elsősorban magyar, osztrák és román vasúttársaságok mozdonyai és vagonjai láthatók majd terepasztalukon.
A Veresegyházi Vasútmodellező Klub terepasztalainak fő témája az 1988-as újravillamosítás előtti Rákospalota–Újpest–Veresegyház–Vác vasútvonal Veresegyház és Csomád állomásai és azok környezete. Ehhez készült több modul, például Szécsény, Ó-Szolnok, de a korábbi valóságnak emléket állítva készültek el a Nógrádkövesd, Balatonfenyves és Püspökladány modulok. További asztalaik, az Északi és a Déli rendező pályaudvar teljesen a fantázia alapján készültek, a Fűtőház modul pedig valós alapon. Legújabb asztaluk az 1931-ben történt biatorbágyi merénylet helyszínét dolgozza fel, és az esemény 90. évfordulójára készült el. Asztalaik teljesen analóg rendszerben működnek. Pataki László Magyarország, Ausztria és Svájc keskeny nyomközű jellegzetességeit, járműveit, pályaelemeit, környezetét mutatja be H0/H0e/H0m méretarányban fonódott vágányú modulterepasztalán.
A Free-MoN Szolnok - Kádár Zoltán és családja terepasztala az amerikai vasutakat, elsődlegesen a Union Pacific teher- és az Amtrak utasszállító társaság nyugati parti vonalait tükrözi. Néhány éve kezdtek 3D nyomtatási technológiával egyedi járműveket, épületeket, jeleneteket és vasúti szerelvényeket készíteni, ami még különlegesebbé teszi digitális vezérlésű terepasztalukat. A Hild téren szintén a család által épített SW8 (1:8 méretarányú) tolatómozdony várja a vasút legkisebb szerelmeseit.
A G Vasútmodellező Baráti Kör 54 négyzetméteren mutatja be a kerti vasút világát: német, osztrák, svájci, amerikai és magyar vasúti járművek modelljei futnak vegyesen. A fő méretarány 1:22,5, de az 1:13-tól az 1:29 méretarányig állítanak ki. Három pályán három vonat tud egymástól függetlenül, egyidejűleg közlekedni. A járművek digitális vezérlésének köszönhetően számos hang-, fény- és füsthatás teszi teljessé a játékélményt.
A tájékoztatás szerint a kiállításon idén is lesz jótékonysági játékgyűjtés, valamint több gyermekfoglalkoztató.