Kenyeres Bálint Cannes-ba egyedüli magyar produkcióként meghívott alkotását a Friss Hús közönsége láthatja először Magyarországon közvetlenül a cannes-i premier után: a No. 3 (The Spectacle) egy fiatal roma fiúról szól, aki egyedülálló képessége miatt egy tévéműsor révén hirtelen a reflektorfénybe kerül. A Berlinale rövidfilmes versenyének idei egyetlen magyar filmjét, az Élő köveket, valamint az idén újra megrendezett Filmszemlén a legjobb kisjátékfilm díját elnyerő Világvégét is levetítik a fesztiválon.
A Magyarázat mindenre főszereplője, Hatházi Rebeka ezúttal rendezőként mutatkozik be (Április huszonhét), Tóth Kristóf Zsolt pedig két filmmel is érkezik (Túlpart, Denisa).
A Friss Hús több visszatérő rendezőt is köszönt. Tóth Barnabás és Simonyi Balázs 2003 és 2011 után ismét forgatási helyszínt keres a (terep)SZEMLE 3.-ban, miközben jelenünk társadalmi kihívásaira is reflektálnak. A sokszorosan díjazott, világszerte fesztiválok százait megjárt legendás rendező, Ulrich Gábor lírai animációját, a Capricciót hozza el a fesztiválra.
Eszenyi Enikő a Boldog emberek című sci-fi boldogságdoktoraként, Pelsőczy Réka a Világvége aggódó és idegesítő anyafigurájaként, Schilling Árpád az Élő kövek terapeutájaként, Kizlinger Lilla pedig az ő pácienseként bukkan fel a nagyvásznon. A fesztiválon fókuszba kerülő Friss Csillagok, Bukovszky Orsolya és Pigler Emília együtt szerepelnek a Ne nézz a napba és a Most ez van című filmekben, osztálytársuk, az SZFE végzős hallgatója, Nyomárkay Zsigmond pedig öt filmben is látható lesz.
A generációs konfliktusokat, a felnőtté válás nehézségeit, a külföldre vagy más városba költözés, illetve az elvágyódás kérdését több alkotás is vizsgálja. A párkapcsolati témák is hangsúlyosan megjelennek: a Berlinalén is díjazott animáció, a Wish You Were Ear például egy szimbolikus világban mutatja meg, hogyan hagynak nyomot rajtunk kapcsolataink; a Nárcisz és Echo a nárcisztikus bántalmazás pszichológiai jelenségét tárja fel; a Lilláéknál című filmben a gyereket váró pár békés estéjébe hoz fordulatot a volt feleség váratlan megjelenése; a helyzetkomikumban bővelkedő Két felnőttben pedig egy kínos randi abszurd pillanatait követhetjük.
A változatos válogatásban emellett felbukkan a helyenként morbid humor (Mobil Kisállat Hamvasztás), a modern rabszolgaság témája (Ugar), egy rendhagyó sportfilm (Az utolsó dobás) és lesznek jazztrombitára írt improvizációk is (Where Blue Meets Red). Több filmben is szerepet kap a testünk és pszichénk korlátaival való küzdelem, például a Kilépőben és a Túlpartban.
A világ talán legfontosabb animációs eseményének, az Annecyi Nemzetközi Animációs Fesztiválnak idén júniusban Magyarország lesz a kiemelt vendége: három magyar rövidfilmet (Az utolsó dobás, Capriccio, Kutyafül) is beválogattak a hivatalos programba. A Friss Húson – ahol az animációs és élő szereplős filmek közös blokkokban mutatkoznak be – mindhárom látható lesz már a nemzetközi premier előtt.