Hat óra tájban a Talentum Színpad mellett egyértelműen felismerhető Katona László. Ezek szerint a Krétakör SzínészTánczenekar tagjainak érkezése lassan várható.
Fél kilenc-kilenc magasságában fehér köpenyben, fehér nadrágban hátulról masszőrnek kinéző férfi állíttat be néhány lámpát a Magic Mirrorban. Amikor megfordul, Diva Tomasznak azonosítom alkatáról és a kisminkelt szemekről. Rúzs még nincs rajta. Paróka sem. A keverőpulthoz áll, miközben az előszínpadon egy fiatal hölgy feltehetőleg esti számát próbálja. Lehet, hogy csak a próbaruha, a farmer, a póló és a kellékkendők teszik, de nem tűnik túlzottan érdekesnek. Majd kipróbálják a függöny felhúzását, leeresztését, illetve azt, hogy a tér közepére helyezett medence fölött megfelelően működik-e a zuhanyrózsához hasonló szerkezet. Diva Tomasz néhány német szigetelő lánnyal mosolygósan elbeszélget.
Eközben Láng Annamária, Sárosdi Lilla és Péterfy Borbála furcsa lakkbőr ruhákban tűnik fel. Leginkább motorozó domináknak javasolnám a három kreációt, praktikus viseletnek semmiképp sem mondanám. A színpadon pózolnak, több fotós és egy-két Sziget-látogató fényképezi őket, majd egy operatőrrel a sátrat elhagyják. Tóth Attila és Tóth Orsi is feltűnik a helyszínen.
A Roma Sátor koncertjei közötti átállások alatt átnéztem a Magic Mirrorba, ott mozgás nem tapasztalható. A büfé pang, a leghamarabb ott juthat az ember sorra. A Kal néhány számába a Katonán kívül Tilo Werner belehallgat.
Fél 11 felé. A színpad mögötti terület békés, csendes. A sörsátori padoknál kedélyesen beszélgetnek a fellépők. A szokásos special guestek közül (egyelőre?) Csákányi Eszter látható. Diva Tomasz és show-vendégei az öltözősátrakban készülnek.
11. A show elkezdődik. A hátsó színpadon erősítők és a Krétakör hangszerei, járásnyi hely is alig akad. Diva Tomasz gyorsan tud gyorsöltözni. Ha éppen nem jelmezt cserél, oldalt áll és szemmel követi a show menetét. Dorice, a leples hölgy száma valóban nem meggyőző. A függöny mögött a fellépők lámpaláza nem, csak koncentrációja érezhető.
Fél 12. A Krétakör színészei és zenész vendégei már fellépőruhában szöszögnek hangszereikkel. Láng A. elegáns feketében, Péterfy B. elegáns és szexi fehér áttetsző kezeslábasban, Sárosdi L. szexi és fiúsan rövid haját a flamenco és cigányhatásokat mutató ruha érdekesen ellenpontozza. Katona talán még soha nem mutatott ennyit felsőtestéből koncerten, necctrikójához a Vadnyugatot idéző bőrnadrágot kapott. Werner a szokásos fehér cipőjében nagyon trendi, az öltöny trikóval meg a nyaklánccal visszafogott wannabe-hiphopperek szerelése is lehetne.
Éjfél után picivel. A függöny felmegy, a színpadépítők az előszínpad lebontásához kezdenek. Hatékony, fürge, a közönséget a legkevésbé akadályozó módon teszik ezt. A doboknál Bánki Gergely. Bozóki Imre és bizonyos Moritz (mindkettő Ausztria, utóbbi teljes nevét titkolják) vendégeskednek a színpadon a koncert teljes időtartama alatt, néhány számba beszáll Darvas Kristóf helyett Tóth Attila billentyűn. Több m. v. nincs. Tóth Orsi kövekkel vagy kristályokkal kirakott magassarkúban jelenik meg az első sorban, talán egy műlovar guminő inspirálta a magára húzott műbőr jelmezt. Fellép a színpadra. A kamera veszi.
Egy-fél kettő felé. Telefonhívást kap Werner, amelyet a mikrofonon keresztül a közönséggel is megoszt. Hirtelen el kell rohannia a Trafóba Bánkival (utóbbin farmer és a 90-es évek kínai westernhősös inge). Színpadi átöltözés joggingba. A stage divinghoz nagyobb lendületvétel kellene, legyen talán stage splash az, ahogyan a tömeg kezére adják magukat. A kamera még mindig forog. (Szeptember elején Pestiesti-bemutató a Trafóban. Csak nem arra készülnek itt is? Néhány instrumentális szám ugyanerre utal.)
Negyed három. A hátsó traktusban a Katona József Színház néhány tagja beszélget. Nem egymással, hanem másokkal.
Fél három körül. A koncert véget ér, a ráadás is elhangzik. A biztonsági személyzet még mindig (sőt ekkor csak igazán!) őrzi és védi a magyar színházi élet nagyjait. Az őr megtette kötelességét.