A karantén alatt két videóval is előálltatok: kijött az All That Matters és az Aranyélet főcímdala, melyet ti csináltatok a harmadik évadhoz. Ezek szerint hasznosan telt ez az időszak?
Ez elég relatív, van, aki egy egész albumot kihoz ilyenkor, sőt van olyan zenekar is, amelyik lenyomott tíz karanténkoncertet. Szerintem mi most azt csináljuk, csináltuk, amire a legkevesebb idők volt a Covid előtti időszakban, és ez a zeneírás. Nem tudom, milyen mércével kell ezt mérni, egynél több közönség nélküli koncertnek nem láttuk értelmét, de nem is ontjuk magunkból a dalokat, ettől függetlenül hozzánk mérten én hasznosnak ítélem ezt az időszakot, hiszen született két klip, két dal, és még jó néhány készülőben van.
A ma debütáló dalotok, az Under the Surface mikor született?
2019 nyarán csináltam meg az első változatot rá.
Sokat alakult azóta? Hogy nyerte el a jelenlegi formáját?
Mindenki alakította, beletette kicsit a saját stílusát hangszereléskor. Esetünkben az a szerencse talán, hogy nagyon hasonló zenei nyelvünk van. Pali hozzáírt még egy részt, Dexter pedig nagyon jó érzékkel tette hozzá az apró, de annál fontosabb produceri meglátásait.
Mit jelent neked ez a dal?
Kissé fura lelkiállapotban írtam, a szöveg nagyjából a biztonságos „felszínesség” vagy felszínen maradás (sekély vízben) és a „mélység” okozta bizonytalanság, lehúzó erő és a nem végleges elválás témája körül forog.
Terveztek hozzá esetleg klipet is?
Kivételesen egy sima vizuált csináltunk hozzá. Most minden pénzünket egy angliai produceri együttműködésre fordítjuk, amit már nagyon várunk.
Sajátos, felismerhető zenei világotok van. Te hogy érzed, mitől lesz valami „sonyás”?
Szerintem egyrészt a hangszerelés során picit mindannyian beletesszük a saját világunkat, és ezek egyvelegétől lesz olyan, ha pedig valami „megfoghatóbb” dolgot kell említeni, akkor talán az ujjfelbontásos témák hatására.
Olvastad már a zenekar dobosával, Szalay Danival készült interjúnkat? Kattints ide!
A dalokhoz a szövegeket is te írod. Mik/kik inspirálnak téged zeneileg és a dalszövegek terén?
Csak saját élmények, tapasztalatok és érzések, bár egyáltalán nem tartom erősségemnek, sőt! Nem is játszik a zenénkben központi szerepet, ellentétben a magyar nyelvű dalokkal, de úgy érzem, hogy fejlődtem, és a visszajelzésekből tudom, hogy esetünkben is fontos a közönségünknek a szöveg. Mindig kikérem „native”-ek véleményét, akik a prozódia szempontjából és nyelvtanilag is ellenőrzik a szövegeket.
Mi most a következő, min dolgoztok majd ezután?
Először is gatyába rázzuk magunkat, mert tavaly május óta nem volt koncertünk, ahogy másnak sem nagyon. Aztán ugye megtanuljunk az új dalainkat (igen, stúdió után nagyjából azonnal elfelejted), és beépítjük őket a műsorunkba. A koncertképesség a cél, illetve meg kell hangszerelnünk 2-3 új dalt.
Mik a terveitek a kicsit hosszabb távú jövőre nézve? Számíthatunk valamikor új anyagra?
Ahogy említettem, hamarosan együtt fogunk dolgozni egy angol producerrel, Matt Terryvel. Nagyjából öt éve tervezzük ezt, és most részben a Hangfoglaló programnak köszönhetően végre meg is tehetjük. Egy gyönyörű, 16. századi gótikus épületben dolgozunk majd, szerintem megörökítjük minden pillanatát.
Most pedig következzen a SONYA legújabb dala, az Under the Surface:
A dal elérhető a zenemegosztó felületeken.
Portréfotók: Hartyányi Norbert/Kultúra.hu