A hangversenyen hallható g-moll hegedűkoncertet Vivaldi az 1548-ban alapított, Európa-szerte híres, virtuóz, máig működő drezdai Staatskapellének írta. A koncerten a hegedűszólót Mirijam Contzen szólaltatja meg.
A hangversenyen az olasz barokk után teret kap a francia is, amelynek Jean-Féry Rebel volt a leginnovatívabb komponistája. Tánckarakterek című rövid ciklusa a kor divatos táncainak kvintesszenciája: mintha egy álarcosbál forgatagában bukkannának fel egy-egy villanásra a karakterek.
Mások mellett Reinhard Goebelnek is kulcsszerepe volt a cseh Jan Dismas Zelenka újrafelfedezésében. A komponista zenei nyelvére mélyen hatott a cseh népzene. Művészete Bachéhoz áll a legközelebb. A hangversenyen Zelenka a-moll szimfóniáját adja elő a zenekar.
Händel és Telemann műveivel a barokk újabb szegleteibe pillanthatunk be. Händel 21 évesen írhatta drámai, kromatikus végbe torkolló F-dúr triószonátáját. A darab szintén a drezdai zenekarnak készült, csakúgy, mint a hangversenyt záró Telemann F-dúr hegedűverseny is. A zeneszerző úgy hagyja művében csillogni a szólóhegedűt, hogy közben szinte észrevétlenül olvasztja eggyé a zenekarral.