Az elmúlt tizenhárom évben számos európai ország és egyesület képviseltette magát a fesztiválon, idén szlovén, horvát és német résztvevők dízel-, elektromos- és gőzmozdonyait lehet megtekinteni az apró sínpályán szombaton és vasárnap. A kismozdonyok mellett a Park interaktív szolgáltatásait is ki lehet majd próbálni, így a látogatók utazhatnak nagy gőzmozdonyon, lóvasúton, sínautóban vagy akár hajtányon is.
A park első igazi nagy projektje a kerti vasút megépítése volt, amelynek ötletét egy nemzetközi kitekintés adta, hiszen több szomszédos ország múzeuma is rendelkezik hasonló vasutakkal. A Vasúttörténeti Park 2006 áprilisában kezdte el kiépíteni saját kisvasútját, amely augusztus közepére készült el. A 358 méteres pálya próbaúti szerelvényén a kerti vasutat építő interaktív csoport tagjai utaztak elsőként.
A kerti vasút első járműve a 203,001-es pályaszámú működőképes gőzmozdonymodell volt, amelyet Prause Gyula öntőminta-készítő asztalosmester örököseitől vásárolt meg a Vasúttörténeti Park.