Vidovszky László zeneszerzői munkásságának első időszaka az experimentális zenéhez, illetve az azt képviselő Új Zenei Stúdióhoz kapcsolódik. Kamarazenei és zenekari művek mellett preparált zongorára, számítógépekre is írt darabokat. 1989-1995 között több sorozatot készített MIDI-zongorára. Művei gyakran tartalmaznak audiovizuális elemeket.
Kompozíciói összetettek, monumentális hatásúak, és a hagyományos zenei elemeket egyéniségén átszűrve használja. Tanított a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Tanárképző Intézetében, 1984-től a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetem docense, 1993 óta egyetemi tanára, 2011 óta emeritus professzora. 1999-től tanít a Zeneakadémián zeneszerzést, ellenpontot és számítógépes zeneszerzést.
A hangversenyen a komponista csaknem tíz műve csendül fel, négy-öt évtizedet átfogó válogatást hallhat a közönség. A műsor első harmadában hangszeres szólók és kamaraművek részletei hangzanak el, a második részben egy kisopera, a harmadik rész darabjai pedig a hagyományos értelemben vett szimfonikus hangzást képviselik. ?Mondhatnám, hogy maga a műsor a kompozíció? ? nyilatkozta a hangverseny programjáról a zeneszerző.
A koncert kamaraformációjában a PFZ muzsikusai és meghívott vendégművészek lesznek hallhatóak. A pécsi zenekarnak elengedhetetlen szerepe van a kortárs zene népszerűsítésében. Az együttest Vidovszky László egykori tanítványa, Dobszay-Meskó Ilona dirigálja.