A monumentális méretű, érzékeny felületű és színvilága minőségében is különleges alkotással a Magyar Nemzeti Galéria felzárkózik a világ olyan múzeumai közé, mint a párizsi Centre Pompidou vagy a New York-i Moma, amelyek állandó kiállításán is látható Reigl Judit-mű.
Reigl Judit a második világháború utáni magyar művészet azon kevés kiemelkedő egyénisége közé tartozik, aki pályáját az 1948-as rendszerváltás után külföldön folytatta, és ott ért el nemzetközi sikereket. Pályatársa, Hantai Simon mellett Reiglt a világ vezető múzeumai ? az Egyesült Államokban és Európában egyaránt ? a szürrealizmusból induló és az absztrakció új útjait kereső megbecsült és nagyra értékelt művészként tartják számon. Pályájának különböző korszakai új és új megközelítésbe helyezték ezt a fajta festészetet, ipari festékekkel és vegyszerekkel folytatott kísérletekkel bővítve alkotói nyelvezetét.
Az alkotó által a Magyar Nemzeti Galériának adományozott mű a Déroulement (Folyamat, 1973?1985) című sorozat egyik kimagasló darabja. Ezeket a műveket Bach A fúga művészete című ciklusa ihlette; a művész a klasszikus zene komponálási eljárásait mint metaforát használja a felületen létrehozható új hatások eléréséért. Reigl Judit a vászon mindkét oldalát megfestve, a kép hátoldalát olyan kémiai anyagokkal kezelte, amelyek a vásznon átszivárogva foltszerűen taszítják az előoldalra felvitt akrilfestéket. A végső hatást így kémiai folyamatok alakítják, komplex módon fejezve ki a hetvenes évek indusztriális világát.
A Magyar Nemzeti Galéria jelenlegi állandó kiállítása nagy hangsúlyt fektet a monumentális, európai érvényű alkotásokra. Reigl Judit műve is ilyen, és éppen ezért örömmel illesztettük állandó kiállításunk anyagába.