Weöres Sándor Hamvas Bélának ajánlott költői prózájának – az 1945-ben publikált A teljesség felé című műnek – a sorai közül több él velünk szinte közmondásszerűen, akár életvezetési tanácsként. A gyakran epigrammai sűrítésű filozófiai gondolatok köré Gryllus Dániel komponált zenéket, dalokat csaknem negyven évvel ezelőtt. A többféle tradíció zenei világából merítő dallamok a 21. században kaptak új formát Gryllus Samu hangszerelésében, széles műfaji spektrumról érkező előadók tolmácsolásában.
A Kaláka-alapító Gryllus Dániel a nyolcvanas évek elején készítette el a prózai mű egyes részeinek zenei adaptációját, ami 1988-ban nagylemezen is megjelent. A zeneszerző fia, Gryllus Samu ebből az alapból kiindulva készített új hangszerelést a kétezres évek vége felé. A produkció a szövegekben foglalt teljesség zenei megfogalmazásához a magyar zenei élet sokféle szegmensének (világzene, énekelt vers, népzene, kortárs komolyzene) képviselőit hívja össze, hogy közös megformálásban adják elő a művet, melyben a hosszabb zenei szakaszok közé a kötet rövidebb prózai részletei illeszkednek a nyolc énekes tolmácsolásában.
A Weöres-mű részleteit Gryllus Samu vezényletével és Gryllus Dániel közreműködésével nyolc énekes és tíz hangszeres művész szólaltatja meg. A Ioan Slavici Klasszikus Színház nagytermében fellép Sebestyén Márta, Sebő Ferenc, Andrejszki Judit, Bognár Szilvia, Both Miklós, Ferenczi György, Szirtes Edina Mókus és a marosvásárhelyi Koszorús Krisztina Koszika.
Nyitókép: A teljesség felé fellépői