A kiállításon, amely minden ősszel bezár, majd tavasszal újra megnyitja kapuit, láthatóak a Magyarországon repült típusok megmaradt példányainak ritkaságszámba menő képviselői.
Szerepelnek a kiállításon olyan, világszerte kuriózumként említett gépek is, mint a "királyi" Junkers F-13-as vagy a kétszeres magassági világrekorder Aszódi Lloyd 1914-ből. Megtekinthető továbbá a Kossuth-díjas repülőgép-tervező, néhai idősebb Rubik Ernő sok évtizedes munkásságának több ismert repülőgép-típusa.
A látogatók megismerkedhetnek a repülőgépek működésének alapjaival is, az "impozáns" Tu-154-es szimulátor pilótafülke pedig a nem is oly távoli múlt pilótáinak munkahelyét szemlélteti. A válogatás bemutatja az utasforgalmi és a mezőgazdasági repülés jellemző típusait, berendezéseit, valamint a közforgalmi repülőgép-vezetők és légiutas-kísérők formaruháit. Az érdeklődők megtekinthetik a Ferihegyi repülőtér új irányító tornyának modelljét és a légiforgalmi irányítás analóg radarképernyőit és kezelőpultjait is.
A válogatást az űrkutatás, űrhajózás eredményeit bemutató rész zárja. A kiállított tárgyak között szerepelnek műhold-modellek és űrhajó-makettek, műszerek és eredeti Szojuz-űrhajó alkatrészek egyaránt. A múzeumban az első mesterséges, ember alkotta tárgy (Szputnyik-I) világűrbe jutásának félszázadik évfordulója alkalmából tíz tablóból álló összeállítás foglalja össze az űrkorszak főbb eseményeit.
A kiállítás május 1-jétől október 15-ig ingyenesen látogatható a Petőfi Csarnokban. A repüléstörténeti és űrhajózási állandó kiállítás 1985-ben nyílt meg a múzeum főépületétől alig 300 méterre álló intézményben.
(Múlt-kor/MTI)