Rudolf Péter a főiskola elvégzése után szerződött a Vígszínházhoz, amelynek tizenöt évig volt tagja. „Nagyon rég álltam ezen a színpadon. Sok nagyszerű színészt ismerek, aki ezt nem tapasztalta meg, és úgy érzem, ezzel valami fontosat mulasztott.” Az igazgató hozzátette: megpróbálnak minden elmaradt előadást bepótolni, ezért a szokásosnál korábban kezdik az évadot.
Rudolf Péter mandátuma 2021. december 31-ig szól. „Engem pszichésen nem nyomaszt a másfél évre szóló kinevezés. A szerződtetéseknél nyilván jelenthet nehézséget, hogy egyelőre csak erre az időszakra tudok ajánlatot tenni, de alapvetően másfél plusz ötéves ciklusban reménykedem” – válaszolta a Kultúra.hu kérdésére.
„Két előadást rendeztem az elmúlt években a Pesti Színházban, de azért mégiscsak kimaradt húsz év, akadnak olyan színészek, akikkel még nem dolgoztam, így az első évad az ismerkedésről is szól. A járvány nem adott lehetőséget arra, hogy az elmúlt hónapokat előadások megnézésével töltsem, így nagyon sok pótolnivalóm van, többekhez kell odamennem, s megszorítanom a kezüket azzal, hogy Rudolf Péter vagyok.” Az igazgató úgy véli: igazán a munkán keresztül tudják megismerni egymást, igyekezett ehhez mérten összeállítani a következő évad programját.
„Ebben a helyzetben azt érzem korrektnek, ha a következő évadban a társulat minden tagja marad. Két színész ment el, ők még az igazgatóváltás előtt meghozták ezt a döntést. Leszerződtettem az itt dolgozó hat egyetemistát, és négy visszatérőnk lesz: Brasch Bence, Méhes László, Seress Zoltán és Telekes Péter.”
Rudolf Péter a társulatra építene, és minimálisra csökkentené a vendégművészek számát. „Ha egy ekkora társulatból nem tudunk kiállítani egy Shakespeare- vagy Csehov-előadást, akkor ott baj van, szerződtetni kell. Mi a következő évadra olyan vendégművészeket hívtunk, akikkel hosszú távon tervezünk.” Megjegyezte: „mindenki ugyanolyan fontos. Van, aki már sokat állt középen, a többieket pedig fel kell építeni megfelelő szerepekkel. Színészsorsokban gondolkodom. Ha valakinek egyik évadban nem jut méltó feladat, a következőben feltétlen igyekszünk ilyet ajánlani. Ez bizalmi kérdés, amit nem biztos, hogy két hét alatt meg tudok szerezni, de az állításomat tán az eddigi munkám is hitelesíti.”
Eszenyi Enikő színészként nem kívánja folytatni a munkát a Vígszínházban, de a rendezéseit műsoron tartják, az ezzel kapcsolatos feladatokat – felújító próbák, beugrások – elvégzi – tette hozzá az új igazgató. Azok az előadások, amelyekben Eszenyi Enikő fontos szerepet játszott, lekerülnek a repertoárról, kivéve a Mikvét, ott beugrás lesz.”
Rudolf Péter kérdésünkre beszélt arról is, hogy a Pesti Színházban meghirdetett kortárs évad az első lépés a kortárs alkotók, írók felé. „Hosszabb távon szeretnék idevonzani olyan szerzőket, akik kimondottan a társulatra írnak darabot, vagy szabnak át klasszikus prózai műveket.”
Az első bemutató Friedrich Dürrenmatt Az öreg hölgy látogatása lesz, amelyet Rudolf Péter állít színpadra. „Nem minden szerző törődik a színészeivel, de Dürrenmatt igen. Ez egy esély arra, hogy ebben a hektikus helyzetben a társulat összekapaszkodjon. Engem mindig is érdekelt, hogy amikor valaki egy nyilvánvalóan amorális tettet hajt végre, miként tud másnap a tükörbe nézni; hogyan találjuk meg önmagunkat kisebb-nagyobb bűneink után.
A címszerepet Börcsök Enikő játssza, akit örömmel tölt el, hogy 52 évesen megérett erre a szerepre. A hajdani szerelmét Hegedűs D. Géza játssza. „Én leggyakrabban Gézának vagyok partnere a színpadon, felesége, szeretője. Jól ismerjük egymást, nem félünk a másiktól” – fogalmazott. Hegedűs D. Géza megjegyezte: „Börcsinek jó belenézni a szemébe, kiszámíthatatlan, öntörvényű, inspiráljuk egymást.”
A Pesti Színház első bemutatója Florian Zeller Az apa című darabja, amelyet Valló Péter állít színpadra. „Ez a kortárs francia darab egy Alzheimer-kórral küzdő idős férfiról szóló, fekete humorú történet. Azt a kérdést veti fel, miként viseli el a környezete ezt a leépülést, és különös, hogy mindezt az ápolt szemszögéből láttatja.”
A főszerepet játszó Kern András arról mesélt, hogy egy idős családtagja is érintett, így személyes kapcsolódása is van a történethez. „Ez igazán drámái helyzet, ám mi a színpadon – ördögi módon – vígjátékot csinálunk belőle.”
A kortárs Marius von Mayenburg A kő című darabját Michal Dočekal, a Prágai Városi Színházak igazgatója – aki korábban több alkalommal dolgozott már a társulattal – állítja színpadra.
Ifjabb Vidnyánszky Attila decemberben a Szerelmek városa című romantikus francia film zenés színpadi adaptációját rendezi a Nagy Gatsby csapatával, Vecsei H. Miklós dramaturggal, Waskovics Andrea, Gyöngyösi Zoltán és Wunderlich József főszereplésével.
A kortárs tematikánál maradja 2021 februárjában tartják a Pesti Színház harmadik bemutatóját. Yasmia Reza komédiáját, a Bella figurát az elsősorban filmrendezőként ismert Török Ferenc viszi színre – többek közt – Halász Judittal, Petrik Andreával és Wunderlich Józseffel.
A Víg nagyszínpadán a harmadik bemutató a népszerű musical, a Kabaré lesz Béres Attila rendezésében, Szilágyi Csengével, Brasch Bencével és Seress Zoltánnal.
A Házi Színpadon két bemutatót terveznek, az első a járvány miatt félbe maradt, Csáth Géza írásaiból készült előadás lesz szeptember 21-én, a magyar dráma napján Vörös Róbert rendezésében, Horváth Szabolccsal a címszerepben.
Május elsején lesz 125 éves a Vígszínház, ennek tiszteletére egy nagyszínpadi zenés bemutatóra készülnek.