Sört és benzint nem sajnálva robogtak a roták Sárosdon
Tizedik alkalommal rendezték meg Sárosdon a Kapa-kupa kapálógép ügyességi versenyt augusztus 30-án. A viadalon részt vevő több mint 50 versenyzőnek egy akadálypályát kellett időre teljesíteni gumikerékre szerelt kapálógéppel és pótkocsijával.
A világ legnyitottabb motorsport kategóriájában indulóknak rengeteg vidámságra, a kicsiny, de erős robbanómotorok szeretetére, és főleg egy kiskocsival szerelt kapálógépre volt szüksége, a KAPA-KUPA elhódításához.
A rendezők a következőképp határozták meg a szalmabálák között cikázó megizmosított rotációs kapákat hajtó kiskerti Max Verstappenek és Lewis Hamiltonok viadalával kapcsolatos terveiket:
„A verseny célja, hogy a minden napunk robikapáját bemutassuk egy olyan oldaláról, amiről mindenki azt gondolja képtelenség. A mezőgazdaság legkisebb robbanó motoros gépe, ami a vidéki élet elengedhetetlen kelléke bizony versenyzésre termett. A kapáló gép gumikerékkel és kis kocsijával szerelve alkalmas az ilyen kihívásra.”
A szalmabálák között kígyózó 800 méter hosszú versenypályán a leggyorsabb versenyzők érhettek a dobogó csúcsára. Ehhez azonban az ügyességükre is szükség volt, hiszen a pályán akadályokat helyeztek el, melyek leküzdése az indulók leleményességét és garatmunkáját is próbára tette. Utóbbit egy korsó sör segítségével tesztelték. Természetesen a versenyzők műszaki felkészültsége is sokat nyomott a latba. Az indulók ugyanis igyekeztek plusz lóerőket kicsikarni száguldó kapamobiljaikból, így a dobogós helyekért varázslatos sufnituning gépeken hajszolták a másodperceket.
Bár a hírek szerint a 10. volt egyben az utolsó Kapa-Kupa viadal, a mezőgazdasági kisgépek szerelmesei, és a jó mulatságok kedvelői megőrzik emlékezetükben a Sárosdon száguldó rotációs kapák pilótáinak dicsőséges és vidám harcait.