Enrique Granados, Joaquín Rodrigo és Manuel de Falla spanyol művei mellett Stravinsky itáliai barokk tételek feldolgozásából született Pulcinellája hangzott el a Nemzeti Filharmonikus Zenekar egyhetes spanyolországi turnéján Santanderben Gironában, Madridban és Barcelonában. A koncertek szólistája Ana Vidović volt, a zenekart Jordi Francés vezényelte.
A spanyol karmester kitüntetett érdeklődéssel fordul a 20. és 21. századi repertoár felé. A kortárs zeneszerzés rajongójaként több mint 80 zenemű világpremierjét vezényelte. Széleskörű művészi tevékenység jellemzi. A kortárs kompozíciókon kívül operákkal és szimfonikus művekkel is dolgozik Az operavilágba való bekapcsolódása leginkább Josep Ponsszal folytatott munkájának köszönhető. Pedagógiai munkássága is jelentős. Célja, hogy a komolyzenei előadásokat közelebb vigye a hallgatósághoz.
Míg a Granados-, a Rodrigo- és a de Falla-művek zenei világát a folklórinspiráció uralja, addig a Pulcinella, amelyben Stravinsky nagyobbrészt Pergolesinek tulajdonított zenéket dolgozott fel, a komponista neoklasszikus törekvéseinek egyik első reprezentatív képviselője.
Hagyományos szimfonikus zenekari koncerten ritkán hallani gitárversenyt, ezért is volt izgalmas a diftéria következtében háromévesen megvakult, a 20. századot végigélő spanyol komponista, Joaquín Rodrigo híres Aranjuezi gitárversenye, amelyet Ana Vidović személyében vérbeli világklasszis virtuóz tolmácsolt. Ana Vidović, a kiváló horvát muzsikus bátyja ösztönzésére ötévesen fogott először hangszert, 13 évesen pedig ő lett a zágrábi Zeneakadémia legfiatalabb hallgatója. Pályája üstökösként ívelt egyre feljebb és feljebb. Számtalanszor nyert díjat nemzetközi versenyeken.
A nyitóképen a Nemzeti Filharmonikus Zenekar Barcelonában, a Palau de la Música Catalanában. Fotó: Mario Würzburger