Spielberg ma már másképp tekint a streamingre, mint pár éve

Egyéb

Steven Spielberg ma már másként tekint a filmek streaminges forgalmazására, mint néhány évvel ezelőtt. Az Oscar-díjas filmrendező egy interjúban ütött meg engedékenyebb hangot ezzel kapcsolatban.

A legendás rendező a The New York Times szerdai online kiadásában idézte fel, hogy amikor a Warner Bros. a pandémia miatt 2020 végén közölte, hogy új filmjeit nemcsak moziban, hanem egyidejűleg az HBO Max steraming szolgáltatásán forgalmazza, úgy érezte, mintha a stúdió „a busz alá lökte” volna kollégáit. Kifizették őket, de a mozikba szánt filmjeiket a streaming platformon láthatta a közönség – emlékeztetett rá.

A rendező elmondta: az idősebb, moziba járó korosztály eleinte biztos megkönnyebbült, hogy nem kell ragacsos pattogatott kukoricán lépkednie, ha egy filmet meg akar nézni, de aztán hiányozhatott nekik a közös mozizás élménye.

Spielberg szerint a nézők ma akkor érzik úgy, hogy megérte beülni a moziba, ha a film megüt egy bizonyos mértéket. „A filmek dolga, hogy elég jók legyenek, hogy a nézők a végén ezt oszthassák meg egymással” – fűzte hozzá. A rendező szerint a mozizás melletti érv például, hogy Baz Luhrmann Elvis című filmjére idén már több mint százmillió dollárért váltottak jegyet Észak-Amerikában.

Spielberg ugyanakkor arról is beszélt az interjúban, hogy The Post című, 2017-ben bemutatott filmjét, amelynek főszerepeit Meryl Streep és Tom Hanks alakította, talán többen látták volna, ha az egy streaming platformon debütál. Mint mondta, ha a pandémia után kapja a forgatókönyvet, és az Apple-nek vagy a Netflixnek forgatja le, sokkal nagyobb közönsége lett volna, mint a mozikban. Ennek a filmnek – mondta – több millió ember számára volt mondanivalója, és soha nem tudták volna ezeket a milliókat a moziban elérni. „A dolgok elégé megváltoztak ahhoz, hogy ezt mondjam.”

Nyitókép: AFP/Daniel Leal