Hamarosan a külföldi nagyközönség is megismerheti a népmesekincsünket, a Behind the Beyond készítői ugyanis nem kisebb dologra vállalkoztak, mint hogy a magyar folklórt és a népmesei hagyományokat átültessék a videójátékok világába.

Rábel Katalinnak régóta dédelgetett álma volt egy, a magyar
népmeséken alapuló számítógépes játék fejlesztése. Idővel egyre többen láttak
fantáziát a koncepcióban, és csatlakoztak hozzá, így létrejött a Sugarpunch
Games csapata, aminek első munkája a Behind
the Beyond
lesz.

Ezt úgynevezett „point and click” típusú kalandjátéknak
szánják, amelyben az akciók helyett a különböző fejtörőkön lesz a hangsúly. A
főszereplő Jánoska, a legkisebb fiú, aki felkerekedik, hogy a szülői házat
elhagyva világot lásson. Kalandjai során humoros helyzetekbe keveredik, érdekes
emberekkel és mesebeli lényekkel találkozik. A játék további különlegessége,
hogy az egyes feladványokra nem kizárólag egy megoldás létezik: Jánoska
tulajdonságait (erő, ügyesség, báj) fejlesztve új lehetőségek nyílnak meg a
játékos előtt, és a döntések befolyásolják a történet alakulását,
végkifejletét.

A karakterek és a környezet arculatát a magyar népi motívumok mellett a nemrég elhunyt Jankovics Marcell grafikái, valamint az általa rendezett, kultikus Magyar népmesék animációs sorozat ihlette. A zenei aláfestést sem érheti majd kritika, hiszen a Kerekes Band fog róla gondoskodni. Szomorú hír viszont, hogy jelenleg csak angol nyelvű szinkront terveznek a játékhoz, de magyar felirat legalább lesz hozzá.

A Behind the Beyondnak jelenleg nincs hivatalos megjelenési dátuma, de a Steam adatbázisában már elérhető, és kívánságlistára is lehet tenni, ha a fejlesztés legújabb híreiről nem akarunk lemaradni.

Az már most, a fejlesztés korai szakaszában is látszik, hogy ígéretes koncepciójú kalandjátékkal állunk szemben, amelyet egyedi vizuális stílusa kiemel a hasonló játékok közül. Az pedig külön öröm, hogy a jól ismert görög-római, skandináv és más mitológiák után végre a magyar népmesék világa is bemutatkozhat a videójátékok univerzumában. Már korábban is láthattunk rá példákat, hogy a közép- és kelet-európai folklórra épülő játékok működőképesek lehetnek (gondoljunk csak a szintén magyar Zen Studios 2018-ban megjelent Operencia: The Stolen Sun című játékára vagy a lengyel CD Projekt Red rendkívül sikeres, The Witcher című sorozatára).

Illisz Balázs Gergely

A képernyőfotók forrása: behindthebeyond.com