A 19–20. századi klasszikus művek aukcióján a nemrég elhunyt Kornai Péter producer, gyártásvezető műgyűjtő-mecénás magángyűjteménye részeként lehetett licitálni Rippl-Rónai Somssich grófot ábrázoló portréjára. A gyűjtemény része volt még Vaszary János kimagasló kvalitású akvarellképe, a Díva kék pamlagon, amely 12 millió forintról indulva ért el 15 millió forintos leütést.
Nagy érdeklődés övezte Vaszary más műveit is, amelyek szép számmal szerepeltek a tételek között. Az árverés második legmagasabb eladási árát érte el a festő olaszországi nyaralása alatt, 1936-ban készült A San Domenico Hotel kertje Taorminában című kép, amelynek leütése 40 millió forintról kúszott fel 85 millióig. Vaszary Virágcsendélet nőszirommal és tulipánnal című festménye pedig 36 millióra indulva kelt el 50 millióért.
Tihanyi Lajos Párizsi táj című avantgárd festménye csak 2000 körül került a hazai műkereskedelembe. A kép 24 millió forintról indulva kel el 38 millióért. Patkó Károly Lerici (Vitorlások Lericiban) című képén az olasz város kikötőjének jellegzetes, félköríves alakja jelenik meg vitorlásokkal, a háttérben hegyekkel. Az 1929-ben festett kép 44 millió forintért cserélt gazdát.
Élénk licitemelkedés mellett árverezték el Aba-Novák Vilmos 1930-as évek közepén született Kerthelyiség Szolnokon című művét, amelynek leütési ára 12 millióról kúszott fel 22 millióig, de ugyanennyiért kelt el Ziffer Sándor Nagybányai kertje is, amelyre 11 millió forinttól lehetett licitálni.
Nem sokkal mögöttük maradt el 20 millió forintos leütéssel Kádár Béla Lánykérés című műve, amely a festő berlini korszakában készült. Kádár Hölgy macskával című képe pedig 7,5 millió forintért cserélt gazdát.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán