A történet szerint Korláthy gróf hozzá akarja adni lányát az évek óta Afrikában vadászó Eleméry grófhoz, de Rolla már viszonyba bonyolódott Baraccsal, egy „egyszerű” mérnökkel. Baracs úgy dönt, hogy megleckézteti a korrupt és képmutató társaságot, akik emberszámba se veszik, és rábeszéli Miskát, Eleméry lovászát, hogy adja ki magát a grófnak. A helyzet tovább fokozódik, amikor Marcsa, Miska szerelme is beszáll a beöltözős játékba, hogy helyre tegye a folyton féltékenykedő lovászgyereket, és elszabadul a cintányéros cudar világ.

Székely Kriszta 2019-ben a Nem félünk a farkastól című drámát rendezte Miskolcon a Játékszínben, most viszont a Nagyszínházat vette birtokba, hogy színpadra vigye a Mágnás Miska operettet. „Egy picit félve indultam neki a munkának, hiszen a Mágnás Miska egy kötött játszási hagyománnyal bíró anyag, én pedig ezek felülírásával, kortárssá fogalmazásával szerettem volna foglalkozni. Kísérletezni. A mi történetünkben Marcsa és Miska kapcsolatának milyensége előtérbe kerül. Ugyan nem látjuk, de sejtjük, hogy egy-két pofon elcsattan közöttük, én viszont mai szemmel már nem tudtam volna jó szívvel ezt színpadra vinni. Éppen ezért megpróbáltunk belecsempészni, hol komoly, hol humorosabb formában olyan üzeneteket, csavarokat, amik kiegyenlítik a Miska és Marcsa közötti viszonyt” – részletezte a rendező, aki szerint a miskolci társulattal szépen összeértek a próbafolyamat végére.

„Puhatolózással indult a közös munka, hiszen a járványhelyzet miatt mindenki egészen más lelkiállapotban volt. Aztán meg jön egy rendező, aki teljesen új dolgokat akar kipróbálni egy ismert anyaggal kapcsolatban. Ilyen helyzetben nehezebb megtalálni magunknak azt a formát, amit tudunk működtetni. Viszont egy szavam nem lehet,

a társulat tagjai minden próbálkozásomat igyekeztek követni ebben a formai kísérletben,

és tényleg úgy érzem, hogy sikerült megtalálnunk a közös hangot” – mondta Székely Kriszta, aki jókedvet, nyitottságot és kíváncsiságot kíván az előadáshoz.

A Korláthy család legifjabb tagját az érdekházasság felé igyekszik terelgetni a családja, Rolla, akit Bordás Barbara és Eperjesi Erika váltott szereposztásban formál meg, azonban nem hagyja magát. „A szerelmet nem lehet elsöpörni, az érzelem mindent felülír. Rolla pedig Baracs, egy »egyszerű« mérnök személyében találta meg a szerelmet, így természetesen nem áll szándékában hozzámenni a családja által kiszemelt Eleméry grófhoz, és belemegy a játékba, amit Baracs eszelt ki az úri társaság megleckéztetésére” – jellemzi karakterét Eperjesi Erika. Szerinte

a Mágnás Miska miskolci verziójában mindenki talál olyan pontot, ami a szívének kedves.

„Aki a zene miatt jön, az is megkapja, amire vágyik, hiszen az operett gyönyörű zenéi természetesen felcsendülnek a darabban. Aki pedig egy pici újítást keres, annak szintén ajánlanám az előadást, hiszen Székely Kriszta verziójában például a társadalmi osztályok közötti, valamint a férfi-női ellentéteket sokkal jobban hangsúlyozzuk, határozottabb és élesebb minden jellem” – részletezte a művésznő.

Marcsa szerepében Czakó Juliannát és Varga Andreát váltott szereposztásban láthatja a közönség. „Székely Kriszta és Szabó-Székely Ármin az olvasópróbán megmutatta nekünk az operett 1916-os plakátját, amin Miska rajzolt karaktere épp az övét készül levenni, hogy »megdorgálja« kedvesét, Marcsát. Na, a mi előadásunk ebből egyáltalán nem csinál viccet” – figyelmeztet Czakó Julianna. „Ez az előadás akkor fog működni, akkor lesz igazán jó, ha komolyan vesszük a darabban lévő szerelmi szálakat és az osztályok közti különbségeket és konfliktusokat” – vélekedett a színművésznő.

Fotók: Gálos Mihály Samu