Szerelem, féltékenység, humor – látványos revü-operettel indít a Miskolci Nemzeti Színház

Színpad

A Bál a Savoyban Ábrahám Pál egyik legnépszerűbb, napjainkban is Európa-szerte játszott operettje. A bohózati fordulatokban bővelkedő mulatságos féltékenységi történet helyszínét Szőcs Artur rendezése Nizzából Londonba teszi át.

Lord Henry és neje, Madeleine egyévi nászút után térnek haza. A férfi korábban nagy kalandor volt, de feleségének ígéretet tett, hogy más nőre többé rá se néz. Hamarosan azonban távirat érkezik egykori szeretőjétől, Tangolitától, akinek Henry még adósa egy szerelmes éjszakával. A nő éjfélkor a Savoy Hotel bálján kívánja a váltót felhasználni.

Ezzel kezdődnek a bonyodalmak, amelyek számtalan komikus helyzeten keresztül vezetnek a boldog egymásra találásig. Ábrahám Pál operettje eredetileg Nizzában játszódik, azonban a miskolci verzióban London a cselekmény helyszíne. „Akárhol is legyenek a világban, a Savoy hotelek hangulata teljesen egyedülálló, azonban a leghíresebb és legjellegzetesebb minden bizonnyal a londoni, ezért választottam ezt” – meséli Szőcs Artur.

A történet ezúttal is hozza az operettekre jellemző bonyodalmakat, a cselekményszálak csak a darab végére érnek össze. „A férfi és női szerepek dinamikájában ennél az előadásnál érzékelhetünk némi különbséget a megszokottól. Adott egy zseniális karmester, akit sokáig nem ismernek el, hiszen történetesen nő. Éppen ezért férfi álruhát ölt, de a végén mégiscsak az önállóság és az egyenlőségre való törekvés győz. A két főszereplőnél szintén érzékelhetjük ezt a fajta dinamikai változást, hiszen a férj hűtlenségére a feleség „válasza” nem a letargia és mélabús szenvedés, hanem határozottan kezébe veszi a dolgokat és visszavág a csalfa férjnek” – részletezi a rendező.

A revü-operettek különlegességét a látványos táncjelenetek adják. A Miskolci Balett művészei, valamint a színészek is néhány hét alatt sajátították el a sztepptánc fortélyait Hajdu Anita koreográfustól. Külön kihívás, hogy a művészek ehhez a tánchoz speciális hangosítást kapnak, úgynevezett „sztepp mikroportot”, így minden mozdulatnak tökéletesnek kell lennie, hiszen minden egyes lépést hallani fog a közönség.