Humoros vígopera ? szerelemre lobbant szívek és óriási szenvedélyek
A bátortalan parasztlegény, Nemorino (Antonio Poli / Ioan Hotea) beleszeret a gazdag földbirtokos lányába, Adinába (Elena Sancho-Pereg / Narine Yeghiyan). Adina látszólag azonban csak a fess káplár, Belcore iránt mutat érdeklődést (Andrei Bondarenko). Amikor Dulcamara, a vándorló csodadoktor (Uwe Schenker-Primus) a kisvárosba érkezik, a hiszékeny Nemorino szerelmi bájitalt vásárol tőle, ami azonban nem más, mint egy üveg vörösbor. A második üvegért képes lenne az életével is fizetni, és ekkor fordul a kocka: Adina szerelme Nemorino felé fordul. Végül Dulcamara saját maga hinni kezd az ital csodatevő hatásában és brilliáns ötlete támad...
Elsőosztályú és keresett fiatal énekesek
A szereposztást elsőosztályú, fiatal, feltörekvő, nemzetközileg keresett, szerepüket kitűnően megformáló énekesekre osztották. Garancia erre a zenei igazgató, dirigens Karsten Januschke neve is, aki 2016-ban a Szlovák Rádió Szimfonikus Zenekarát és a Bécsi Filharmónia Kórusát fogja vezényelni.
A Szentmargitbányai Kőfejtő különlegessége
A vizuális elemekben gazdag és a különlegesen szcenírozott operával Maren Hofmeister folytatja a különleges produkciók sorát a Szentmargitbányai Kőfejtőben. Az általa szerződtetett rendezői gárdának elsődleges feladata, hogy a kőfejtő kulisszáit , első sorban a Ruffini színpadot a maga természetes környezetében építsék be a produkcióba. ?Zseniálisnak találom a csapat színpadképre vonatkozó elképzelését: a természetes kulissza és a díszlet éles kontrasztját, a zene kerül a produkció középpontjába. Lehetőségünk nyílik álmodozni.? ? nyilatkozta a Hofmeister.
A díszlet egy óriási wurlitzer
A darab rendezője Philipp Himmelmann számára az a nagy kérdés, hogy hogy tudja játékosan kihasználni a rendezésben a természetes kulissza speciális terében keletkező feszültséget: ?Szabadtéri rendezéseknél sokszor óriásiak a távolságok, ilyenkor izgalmas jelenetek segítenek ezek lekűzdésében. A műben számos, szórakoztató, spektakuláris megoldásért kiáltó, de ugyanakkor egészen intim jelenetek is vannak.? A Szerelmi bájital egy melankóliával fűszerezett és visszafogott vígopera. ?Ez a darab mindenképp arra ösztönzi az embert, hogy fókusszáljon egy pontra, egy olyan pontra ami küröl forog a cselekmény, Nemorino és Adina története.?, véli a színpadképért felelős Raimund Bauer. A Szerelmi bájital díszletét a Ruffini színpadon egy az ötvenes évekre emlékeztető óriási wurlitzer képében képzeli el a neves díszlettervező, amit a ?vágyakozás jelképe?-ként emleget. A kőfejtő természetes durvaságától inspirálva ezzel a színpadképpel tökéletes kontrasztot teremt és a zenét ? mint minden vágy multiplikátorát ? helyezi a produkció középpontjába.