Lehetőséget kaptak, hogy személyiségük egy darabját kitáncolják magukból nekünk, persze a társulatvezető-koreográfus határozott irányítása mellett. Ami ugye azt jelenti, hogy lényegében nem saját magukat mutatják meg, hanem leginkább azt, amit Bozsik Yvette lát bennük. Aztán sokszor mégis Bozsik Yvettet látom a színpadon, pedig ő nincs is ott. A mozdulatok, a nő-férfi kapcsolatból kibontott gondolatok, a humor mind-mind rá emlékeztetnek. Tehát egészében véve mégsem a táncosokról szól a produkció, mint inkább magáról Bozsik Yvetteről. |
De ami leginkább megkülönbözteti ezt az előadást az utóbbi évek Katonás produkcióitól az az, hogy sokkal nagyobb teret kap a tánc, amely valódi kifejezőeszközzé emelkedik és nem marad csupán olcsó humorforrás vagy szórakoztató revüelem. Persze szükségszerűen más előadás való a Katona József Színházba, mint jelen esetben a Trafó Kortárs Művészetek Házába. És mindenképp jófajta útnak tűnik visszakanyarodni kicsit a művészibb kifejezésmódokhoz. |
E közhelyes elemek pedig sajnálatos módon gyakran elveszik az élét az erős részeknek. Hiszen miért volna egyértelmű, hogy a nők és férfiak külön csoportokba rendeződnek és miért evidens az, hogy egy férfi a csoportból egy nőt választ és nem mondjuk egy másik férfit? Az mindenesetre megmutatkozik, hogy a társulatban Vati Tamás és Krausz Alíz rendelkezik olyan kiforrott egyéniséggel, melyre építeni lehet egy efféle ötletet. Így tehát e produkció mindenképp ígéretes és ezzel a társulat tán kilábalni látszik a művészinek mondott, ám igen kommersz, közönséghajhász előadások sűrűjéből. Csupán azt nem értem, miért volt szükség a találó Csoportterápia címet egy csöppet sem ide illő, Edgar Allan Poe mű címével kiegészíteni? |