AlasNoAxis (USA) / jazz
2006. április 8., szombat 20.00h
Jegyár: 2000Ft, a Trafó bérlet érvényes! Diákjegy: 1500Ft
A Sex Mob és a Killerjoey koncertjeihez kapcsolódóan az AlasNoAxis fellépése a New York jazz színtér legkreatívabb, meghatározó szereplőit bemutató sorozatunk folytatása. Jim Black 2000-ben alakította meg zenekarát az izlandi Hilmar Jensson és Skuli Sverisson, valamint régi zenésztársa, Chris Speed részvételével. Most legújabb lemezük, a Dogs of Great Indifference anyagával, európai turnéjuk lezárásaként érkeznek a Trafóba.
Nem véletlen, hogy az AlasNoAxis-ról szóló cikkekben, kritikákban nem találkozunk stílus-meghatározással; Jim Black nemcsak dobosként, hanem zeneszerzőként is egy csak rá jellemző színt képvisel, mely különösen gazdag érzelmi-dinamikai-stilisztikai spektrumot fog át. A zenekar által megidézett hangfolyam alapvetően Jim Black gyönyörű, nagy ívű dallamaiból építkezik. Egyszer finom, máskor zajosabb körítéssel, de sosem lankadó intenzitással, megdöbbentő dinamikai megoldásokkal teremtik meg a zenekarra oly jellemző hangzást.
A zenekar tagjai aktív szereplői a nemzetközi jazz világnak: Dave Douglas, Tim Berne, John Zorn, Laurie Anderson, Uri Caine, Cuong Vu, Derek Bailey, Jamie Saft, Allan Holdsworth, Satoko Fujii, Mark Turner lemezein, turnéin találkozhatunk velük. Hilmar és Skuli néhány éve idejének egy részét ismét Európában tölti, melynek köszönhetően jelentős mennyiségű progresszív, elektronikus zenei projectben vesznek részt szerte Európában.
Jim Black ? dob
Chris Speed ? szaxofon, klarinét
Skuli Sverisson ? basszusgitár
Hilmar Jensson - gitár
With their menacing power chords, bleak noise-scapes and edgily structured grooves, with Speed?s mobile improvisation lines, Jensson?s sound experiments, Sverrisson?s insistent grooves and Jim Black?s energy, they spanned the arch from Seattle grunge rock to the down-town avantgarde improvisers in New York, which was now the centre of their lives.
There are no certainties here ? at every turn, a new flirtation with disaster could be beginning, breaking out into the realm of noise, into big-city chaos, into organised beat. For however much Black may acknowledge the fragile beauty of melody, tension and energy are basically what he is all about.
www.jimblack.com/alasnoaxis.html