Alföldi beugrik

Színpad

Amikor a Sade Márki 120 napja című előadást meghívták a fesztiválra, kiderült, hogy Udvaros Dorottya, a darab Primadonnája, más színházi feladatai miatt, nem tud kiutazni Csehországba. Alföldi Róbert ekkor merészen úgy döntött, hogy mégis eleget tesz a nemzetközi felkérésnek, és maga ugrik be a női főszerepbe. A mű sok tekintetben a nemiség és a perverzitás körül forog, bábok, emberek, férfiak és nők kavarognak a színpadon, hol emberekként, hol nemtelen alakokként. Így nem lehetetlen, hogy a Primadonna neme is "felcserélődjék".

A csak felnőtteknek szóló, perverz bábjátékot április elején mutatta be a Bábszínház, Kaszás Gergővel a címszerepben. A darabot Vörös Róbert írta korabeli dokumentumok és Sade művei alapján. A bemutató óta telt házakat vonz a fura báb-ember játék.

Müller László felvétele

Az előadásról:

"Donatien Alphonse François de Sade márki a mai napig is az egyik legtitokzatosabb, legtalányosabb író-filozófus.

Élete, mely kalandokban, gáláns szerelmi játékokban, sőt, botrányokban gazdag, nem különbözött a kor arisztokratáinak életmódjától. Ugyanakkor a különböző rezsimek alatt elszenvedett börtönévei és az itt írt művei tették őt nemcsak híressé, hanem hírhedtté is.

Az emberi természet, a szexualitás, a perverzió végeérhetetlen kombinációjú lexikonát, azt a fekete könyvet, amely - úgy tűnik, megismételhetetlen és folytathatatlan - a Szodoma 120 napját, mint bűnös, veszedelmes, titkolnivaló, pokoli regényként tartják számon. Ez a perverz bábjáték - élő színészekkel és élővé tett bábokkal - egy sötét és kegyetlen kalandra hívja nézőit.

Olyan töredéket mutat be a márki életéből és utolsó regényéből, amely a márki gondolatainak, izzó vágyainak, démonainak és a szabadság szellemi és fizikai teljességére áhító lényének legmélyére enged bepillantást. Ez a figyelem a nézőktől és az előadás alkotóitól is merészséget, bátorságot és elfogulatlan kíváncsiságot kér."

forrás: Kék Művészügynökség