Ennek ellenére van egy-két nagyon hatásos jelenet, szép és megható pillanat, kellemesen előadott kuplé. Amikor például Básti Juli megjelenik, ahogy mondani szokás, megáll a kés a levegőben! Önmagában egy jelenség, s tudja, hogy kell bejönni egy orfeumba. (Királynői megjelenése, színészi kvalitásai mégsem erre a szerepkörre, inkább a görög tragédiák hősnőire predesztinálják. Csodálatos lenne Phaedrának, Médeának, Antigonénak! Szomorú XXI. századi színészsors az övé, hogy ezek a szerepek lassan elmennek mellette.) Hasonlóan bővebb elemzést érdemelne, hogy Hernádi Judit még mindig úgy viseli unos-untalan elhasznált bohócarcát, mintha most találta volna ki egy abszurd játékban. Egy rendező már felvilágosíthatná, hogy bambán bámuló tekintettel nem fejez ki semmit. Mozgásban, énekben is a szokványosat, a tőle megszokottat hozza. Meglepetés Murányi Tünde: neki jutottak a cselédnóták. A naiv, huncut ártatlanságot gyönyörűségesen játssza. Vida Péter (akinek legutóbbi, a szolnoki Lili bárónő előadásában nyújtott alakításáról a Terasz kritikája igen elismerően szólt) most sajnos nem igazán kapott táncoskomikusi kvalitásainak megfelelő kuplékat, dalokat. A tánckar - koreográfus Kozma Attila - a hazai viszonyokhoz képest igen összehangoltan, élvezetesen és pontosan adta elő a számokat. Schäffer Judit jelmezei pazarak és találóak, igazi profi munka. Molnár Piroska, Hirtling István, Mészáros István, Hollósi Frigyes és a többiek kevés önfeledt humort tudtak csempészni játékukba. Elgondolkodtató, hogy Selmeczi György, aki kiváló zeneszerző, karmester, zongoraművész, többek között a miskolci Új Zenei Műhely megalapítója, miért bocsátkozik ilyen kalandba, miért merészkedik számára ismeretlen terepre.
|