Bőr-hártyákat hánt Szűcs Edit

Színpad

A Bőr-hártya című előadást inspiráló "test-maszkok" egyfajta metamorfózis szándékával jönnek létre, "konceptuális képmások" amelyek olyan piktografikus jelrendszert hordoznak, ami inspirálja, az időben, térben és mozgásban lezajló színpadi események sorát. Így a fellépő színészek és táncosok (Boudny Lídia Ágnes, Dombi Katalin, Góbi Rita, Gresó Nikoletta, Hoffmann Adrienn, Kántor Katalin, Lőrinc Katalin, Madák Zsuzsanna, Nagy Andrea, Tárnok Marica, Tonhaizer Tünde, Vadas Zsófia Tamara) nem egy szerep alakítói, sokkal inkább a színpadi események animátorai.

 
Az előadás túllép a hagyományos dramaturgia keretein. A cél az, hogy az egyes rétegek, a szöveg (Tóth Krisztina), a zene (Coil), a koreográfia (Gergye Krisztián) és kép interaktív párbeszédben álljanak egymással, majd egy matériát alkotva a befogadóban olvadjanak teljes egységgé.
 
Szűcs Edit a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában üveg szakon tanult, majd a Magyar Iparművészeti Főiskolán (MOME) ruhaterező, kéziszövő szakon. Elvégezte a Magyar Iparművészeti Főiskola Mesterképző Intézetét. 1996-ban elnyerte az Akademie Schloss Solitude Művészeti ösztöndíját. A Magyar Iparművészeti Főiskola Mesterképzőjének, később az Iparművészeti Főiskola Vizuális Kommunikáció Tanszékének tanára. Kozma Lajos Kézműves Iparművészeti Ösztöndíjban 1999-ben részesült. Stuttgartban, Bécsben, Prágában, Budapesten (Iparművészeti Múzeum, Ernst Múzeum) vett részt csoportos kiállításokon.
 
Budapesti, vidéki, határon túli kőszínházakban, külföldi produkciókban és független társulatok darabjaiban, befogadó színházak színpadain egyaránt gyakran megcsodálhatjuk munkáit. A TranzDanz Bankettjének felejthetetlen fekete-áttetsző angyal-ruháit épp úgy ő álmodta meg, számos kaposvári, egri produkció vagy épp Kamondi Zoltán Dolina című filmjének jelmezeit.