Épp az idei évad eddigi fővárosi előadásai sorra mutatják, hogy amikor végre van egy rendezői elgondolás, szándék, akkor azt a színészek vagy lustaságból, vagy dacos ellenállásból megkontrázzák, és szabotálják a rendező elképzeléseit. Többek között ezért is olyan ma a magyar színház - amilyen.
E kis kitérő után visszatérve az Állatfarmra: Szabó Győző (Napóleon, disznó, Öreg Őrnagy, disznó) fantasztikus energiával, könnyedén jeleníti meg a rendezői elképzeléseket. Jó úton halad, hogy néhány esztendő múlva bármilyen szerepet, alkatától idegent is, hitelesen el tudjon majd játszani. Vajdai Vilmos, Szacsvay László, Rajkai Zoltán példát szolgáltatnak: nincs kis szerep, nincs nagy szerep, csak jó produkcióban kell játszani, s a színész nagyot alakíthat. Az Embert, az Állatfarm egyik fontos szerepét a Merlinből vendégeskedő Horváth Ákos formálta meg. Ritka színháztörténeti pillanat, hogy egy igencsak kezdő, fiatal színész ennyire birtokában legyen a mesterségbeli tudásnak, s ennyire képes legyen azonosulni a rendezői akarattal. A többiek táncban zseniálisak. Egyetlen egy rosszul mozgó, mellélépő, vagy inkább taposó táncost nem lehetett látni, óramű pontossággal adják elő a begyakorolt koreográfiát.
|