Bozsik Yvett koreográfus-rendező új produkciója, az Állatfarm, George Orwell híres szatíráján alapul. A produkció képekben, mozdulatokban és szavakban mesél el egy nagyon is időszerű történetet, hogy tudniillik a hatalommal hogyan is válnak az emberek aljas gazemberré. Bozsik, mint ahogy azt a Terasznak is elmondotta (Karafiáth Orsolya igen érdekes beszélgetését érdemes a Teraszon elolvasni - a Szerk.) nem a regényt vitte egy az egyben színpadra, hanem kiválasztotta a számára fontosnak tartott részeket. |
Szinte mindegy, hogy tánccal, akrobatikus mozgással, néma, rezzenéstelen mimikával vagy szöveggel jelenítik meg Orwell és Bozsik Yvette rendezői módszerének legfőbb erénye a következetes színészvezetés. |
Épp az idei évad eddigi fővárosi előadásai sorra mutatják, hogy amikor végre van egy rendezői elgondolás, szándék, akkor azt a színészek vagy lustaságból, vagy dacos ellenállásból megkontrázzák, és szabotálják a rendező elképzeléseit. E kis kitérő után visszatérve az Állatfarmra: Szabó Győző (Napóleon, disznó, Öreg Őrnagy, disznó) fantasztikus energiával, könnyedén jeleníti meg a rendezői elképzeléseket. |
Fotó: Peti Péter |