(MTI)Genevieve Laurendeau, a társulat sajtókapcsolatokért felelős munkatársa elmondta: a társulat 22 kamionnal érkezett a Papp László Budapest Sportarénába. A tökéletes összhangért a színpad mögött bemelegítő helységet hoztak létre, ahol az artisták akár az előadás alatt is gyakorolhatnak. Szintén a színpad mögött kapott helyet a Cirque du Soleil saját varrodája, sőt mosodája is. A társulattal érkező több mint hatszáz jelmezt ugyanis minden fellépés után kimossák.
A Magyarországra érkezett artisták épp a kéthetes pihenésükről tértek vissza. Általában vasárnap vagy hétfőn érkeznek az új helyszínekre, ahol rövid pihenés után már kezdődnek az edzések, majd a hét közepétől vasárnapig tartanak az előadások ? magyarázta Genevieve Laurendeau.
A legmagasabb szinten képzett artistákról van szó, ezért már nem kell nekik megmondani, hogy mit, hogyan csináljanak. Tudják azt maguktól is. Önállóan gyakorolnak, de a végére mindenki ugyanolyan színvonalon fog teljesíteni ? mutatott rá a Cirque du Soleil munkatársa, hozzátéve, hogy számukra a legfontosabb a biztonság, minden zavaró tényezőt igyekeznek kiiktatni.
?A legfontosabb, hogy az előadásra tudjanak összpontosítani, ne kelljen nekik részletekkel foglalkozniuk. Nem lehetnek zavaró zajok, a kellékeknek tökéletes állapotban kell lenniük? ? fogalmazott Genevieve Laurendeau, majd megjegyezte, hogy folyamatosan figyelik a tér hőmérsékletét is, hiszen ha a magasban hűvösebb van, mint lent a színpadon, az izmok merevebbé válhatnak.
Az artisták többnyire a tornászvilágból érkeznek, de akad köztük olyan is, akinek a cirkuszban indult a karrierje. A többségnek a Cirque du Soleil jelenti a pályafutása csúcsát, a mostani társulat egyik tagja például korábban olimpikon volt, szerepelt az ötkarikás játékokon Sydneyben, de helyezést végül nem ért el. Genevieve Laurendeau arról is beszélt, hogy azok a művészek, akik bekerülnek a társulatba, először a montréali központban tanulnak tovább. Ott nemcsak a koreográfiát tanulják be, de elsajátítják azt is, hogyan lehet önállóan felkészülni a showra, például maguk sminkelik az arcukat. Erre külön kézikönyv is van.
Nem csupán cirkuszt láthat a közönség, hanem színházat is. Az előadás az érzelmekről szól, azok átadásáról ? jegyezte meg az Alegríáról Genevieve Laurendeau, aki szerint a Cirque du Soleil mind a 22 előadása teljesen más, csak az akrobatikus elemekben hasonlítanak, meg abban, hogy náluk nincsenek állatprodukciók.
Szerinte az Alegría a generációk közti harcról, a régi és az új küzdelméről szól, ezt érzékeltetik a jelmezek is. Az idősebb karaktereket színesebb, díszesebb kosztümök jelzik, a fiatalabb szereplők egyszerűbb, letisztultabb ruhát viselnek. Genevieve Laurendeau arról is beszélt, hogy minden előadásukat élőzene kíséri. A jazz, pop, tangó és klezmer elemeket is felvonultató zenekar szerepeltetése nem csupán az erőteljesebb színpadi hatást szolgálja, hanem az artistákat is segíti. Ha CD-ről játszanák a zenét, akkor a művészeknek kellene a zenéhez alkalmazkodniuk, így viszont pont fordítva történik. "A zenekar vezetője fél szemmel mindig az artistákat figyeli, így ha kell, le tudnak lassulni, ki tudnak tartani egy-egy hangot, igazodva a produkció ritmusához" ? fogalmazott a sajtóreferens, megemlítve, hogy az Alegría zenéje mai napig a Cirque du Soleil legnagyobb példányszámban eladott albuma.
Jelenleg csak egy magyar tagja van a 17 ország tagjait egyesítő társulatnak, Fazekas István a világításért felel.
A Cirque du Soleil 1994-ben mutatta be az Alegríát Montréalban, azóta mintegy tízmillióan látták szerte a világon. 2009-ben az előadást átalakították, hogy arénákban is bemutathassák, azóta így turnéznak vele.