Csajok (Credo hysterica)
Stefanie Batten Bland
Juhász Kata
Kolozsi Viktória
Lisa Kostur
Zene: Fabrice Planquette
Látvány: Frenák Pál
Fény: Marton János
Hang: Hajas Attila
Színpad: Ferenczi László
Koreográfus: Frenák Pál
Nők a színpadon: archék a realitásban és az irrealitásban. A színen a Csajok rítusa, melynek anyaga a tánc: tudattalanunk láthatatlan régióit teszi láthatóvá. Emberi archetípusokat látunk ? egy részük örökletesen bennünk rejlik, másik részüket környezetünk hozza és váltja ki, hívja életre bennünk. Bármilyen is ?származásuk", mind szüntelen harcban állnak tudattalanunk ?vadállataival". Emblematikus nőalakok, projektált képek, víziók, álmok alakjai ők, kik benépesítik valós és képzelt világunkat úgy, hogy általuk létező és nem létező régiók könnyen egymásba mosódhatnak.
A Csajok előadása felmutatja, hogyan feszül egymásnak a tudat és a tudattalan, és ami fellazít, gazdagít és összezavar: az álom ? a tudattalan öntörvénű, szabályozhatatlan, magának újra meg újra utat találó, mindig igazmondó, sajátos megnyilvánulása.
***
Fiúk (Les hommes cachés)
Táncolják:
André Mandarino
Miguel Ortega
Rolando Rocha
Várnagy Kristóf
Zene: Fabrice Planquette
Látvány: Frenák Pál
Fény: Marton János
Hang: Hajas Attila
Függesztés: Ferenci Miklós
Koreográfus: Frenák Pál
Három kötél az ég felé. Három férfi és még egy: az egység. Az előadás Frenák Pál nemek szerepét, a nemek viszonyrendszerét vizsgáló trilógiájának első része. Túl azon, hogy megmutatja a férfiszépséget ? vajon miért beszélünk olyan ritkán úgy a férfi test esztétikájáról, ahogyan a nőiéről ? a Fiúk speciális térhasználata fontos kifejezőeszközként is szolgál. Rámutat az alkotói szándékra, ami szerint az előadás mélyrepülés a tudattalanban, kutatás az ösztönökben, amelyekből személyiségünk is táplálkozik.
A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a ?Macsót", a ?Nárciszt" és a ?Herkulest" is. Közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg színpadán a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt. Radikális vízióját átitatja az emberi kapcsolatokban rejlő reménytelenség tudata.
Időpontok:
május 27., szombat 19.00
május 28., vasárnap 19.00
Helyszín: Jövő Háza - Teátrum
forrás: Trafó