Drakulatúra Grazban

Színpad

A Schauspielhaus Graz szervezte fesztiválon 6 ország 9 színművet mutat be.

A prágai, athéni, Tel Aviv-i nemzeti színház, valamint a palermói és grazi városi színház, illetve a Kolozsvári Állami Magyar Színház együttműködésének témája: Európa mint ?vészbejárat?.
 
Színház- és moziigazgatók, profi és amatőr színészek, zenészek és videóművészek hónapokat töltöttek el az országukat érintő migráció aktuális kérdéseinek kutatásával. A művészek kelet-európai és afrikai menekültekkel, nemzeti kisebbségek képviselőivel, hivatalos iratokkal nem rendelkező fiatal és idős nőkkel és férfiakkal dolgoztak együtt. A Görög Nemzeti Színház, a Palermói Garibaldi Színház, az Izraeli Habima Nemzeti Színház, a Prágai Nemzeti Színház, a Kolozsvári Állami Magyar Színház és a Grazi Színház közös projektje az EU 2007?2013 közötti Kulturális Programjának támogatásával jött létre, közreműködésben az Európai Színházi Unióval (UTE).
 
A kutatás, mely a próbafolyamat részét képezte, jelenkori emberi tragédiákat tárt fel és az ismeretlen jelent vizsgálta. A feltárt anyagból hat színmű született, melyek tartalmukban és esztétikájukban nagyon különbözőek: kísérletiek, viccesek, meghatóak, groteszkek vagy csendesek.
 
A következő lépésként két-három csoport többnapos műhelymunkára gyűlt össze Kolozsváron, Prágában és Grazban. Összegyűjtötték és megvitatták kutatásaik eredményét, de mindenekfölött kiválasztották közös improvizációjuk anyagát. Pár nap alatt új jeleneteket dolgoztak ki, melyeknek a Következő szint #1, #2, #3 nevet adták, és amelyeket a fesztiválon is bemutatnak. A fesztiválon az előadások mellett egy szakmai beszélgetést is szerveznek színházigazgatók, színházi szakemberek, valamint közgazdászok résztvételével. A SCHAUSPIEL AKTIV! csapat szervezésében a fesztivál ideje alatt nemzetközi műhelymunkát is tartanak, melynek címe: ?Hit the Road ? don't you come back no more, no more ? !?
 
Lakatos Róbert rendező Felméri Cecíliával közösen írt szövegkönyve: a Drakulatúra ? avagy A Brand Stroker projekt dokumentumszínházi előadásként a művészek és a középosztálybeliek kiszolgáltatottságáról beszél a politikai és üzleti korrupcióval szemben. Az előadás dokumentarista jellegű, hiszen a szereplőket létező személyek ihlették, akik a videóbejátszásokban is megjelennek.