Dresch szerint a népzenét és a dzsesszt csak az különbözteti meg egymástól, hogy milyen szellemi töltéssel játsszák. Oly' sokat halljuk kiváló zenészektől: mindenevő vagyok, csak jó zene van és rossz. A hip-hop műfajban is lehet tökéletes alkotás, és a komolyzenében is előfordulnak gyengécske alkotások, előadások. Dresch is valami hasonlót hangsúlyoz: muzsikája lehet egyszerre modern és magyar. A "pászításhoz" viszont sokat kell kísérletezni. Meg kell találni azokat a pontokat, ahol a hagyományos amerikai minstream vonalhoz illeszthető a magyar folklór. Ahol az "igazi" jazz kifejezésformái megtölthetők saját hagyományainkkal. Grencsó István, Ágoston "Szarvas" Béla, Borbély Mihály, Binder Károly, Tűzkő Csaba, Szabados György, Lajkó Félix (fotó), hogy csak a legnagyobbakat soroljam az utóbbi évek nagy kísérletezői közül. Néhányukkal Dresch közös együttesben is játszott, mások, mint például Geröly Tamás - dob, ütősök, vagy Baló István - dob saját zenekarának volt vagy jelenlegi tagjai. |