A budapesti közönség régóta tudja, az Igyime Prága című, Eszenyiről szóló könyvben is olvasható volt, hogy a színésznő élettársa a Szlovák Nemzeti Színház fiatal művésze, Milan Mikulčík. A darab és az előadás legnagyobb erénye, hogy nem akar más lenni, mint ami. Szituációk sokasága, extrém helyzetek, váratlan pillanatok tömege csak arra szolgál, hogy két kiváló (színész)ember felfedezze önmagát, s bennük mi nézők is felfedezzük önmagunkat. |
Dodo Gombár nemcsak jól ír, de minden bizonnyal keménykezű, erős akaratú rendező is. Eszenyi Enikő minden pillanatában hiteles, alakítása a színészi emberábrázolás mesterműve. A női lélek és az örök clown ezernyi árnyalatát képes felsorakoztatni. Csak karnyújtásnyira van tőlünk Pintér Réka egyszerű, de mégis remek játszóterén, így szinte együtt éljük át játékának minden pillanatát. Eszenyi a perzselő szerelmet, a dühödt féltékenységet akár játékkal, akár néma jelbeszéddel adja elő, csodálatos szubjektivitással teszi azt. A színésznő bizonyára saját kelléktárából is sok mindent hoz az előadásba, de nyoma sincs az olcsó magamutogatásnak. Ez az előadás jó példája annak, hogy Eszenyinek igenis meg kell válogatnia, mit játszik el, és nincs arra szüksége, hogy az Egy csók és más semmi negédes szerepkörében szenvelegjen. |
Milan Mikulčík egyenrangú partnere Eszenyinek. Így aztán fantasztikus mértéktartásról tesz tanúbizonyságot, és a szerepet elvonatkoztatva nem várt magaslatokra emeli azt. |
Ezek külsődleges dolgok, de ők ketten ezernyi érzéssel játsszák el, hogy most vége mindennek, le kell ereszteni a nem létező függönyt, sötétet kell kérni a világosítótól, a rendezőért kell kiabálni és a többi. Fergeteges jelenet, s szerencsére nem az egyedüli a maga nemében. |