A gyűjtemény / The Collection

Színpad

A gyűjtemény / The Collection
2007 március 13 - április 22
Megnyitó: 2007. március 13. (K) 19h
 
 
 
A gyűjtemény egyike a művészet kapcsán legtöbbször felmerülő fogalmaknak, és tudni véljük mit jelent: bizonyos koncepció mentén összeválogatott műalkotások összességét. Vagy valójában maga a gyűjtemény a műalkotás? A gyűjtemény az értékképzés szempontjai, a megértés utáni vágy, vagy a kiterjesztett személyiség láthatóvá tételén túl, tükrözi az adott gazdasági és társadalmi viszonyokat is, amelynek révén, megesik, hogy sokrétűbb szempontokat kínál a szándékoltaknál.
 
A kiállítás művészek gyűjteményeivel, illetve művészek által bemutatott gyűjteményekkel foglalkozik, amelyek nem anyagi értékük vagy ritkaságuk miatt érdemesek a figyelemre, hanem mert leképezik a művész munkamódszerét, érzékenységét vagy meghatározottságait, valamint a kritika eszközeként reagálnak a közelmúlt és a jelen értékválságára. Az eredeti közegüket és funkciójukat vesztett tárgyak egy új kontextusban élesebben rajzolják ki a hiányokat és töréseket, az alkalmazkodás ellentmondásosságát, valamint a művészeti piac visszásságait.
 
 
Kiállító művészek/ Exhibiting artists: Anetta Mona Chisa - Lucia Tkacova, Annika Eriksson, Ivan Moudov, Dragan Papic, Vladimir Peric Talent
Kurátor/Curated by: Erőss Nikolett
 
 
 
Collection is one of the most frequently used notions in the context of art, even if we do not only consider art-collections. It can mean a number of things, like, for example, if we reverse the formula, it can mean the work of art itself. Our exhibition deals with the collections of artists, or collections presented by artists, deserving our attention not because of their rarity or material value, but because they mirror the method of work, sensibility and determinations of the artist, and respond to the value-crises of the recent past and the present as critical tools. Objects detached from their original context and function have a greater power of illuminating the fractures and deficiencies, the conflicts of adaptation, and the contradictions of the art market.