Így szól Ovidius Átváltozások című művében a mítosz, melyet Handel 1743-ban oratóriumként dolgozott fel. A kétrészes angol nyelvű operakülönlegesség nemcsak a zeneszerző miatt ígér tartalmas szórakozást, de mert az előadás rendezője a nemrég elhunyt Halász Péter. Halász mulatságosan ellenpontozta, néhol a paródiáig fokozta a realista szituációkon túlmutató áriák áradását. A darab vígoperai végét Handelnél egyébként Semele húgának, Inónak Athamas herceggel kötött esküvője biztosítja. Érdemes-e modern rendezésben újraolvasni egy barokk operát? Ezt csak az este szellemessége támaszthatja alá, ám az vitathatatlan, hogy meghallgatni jó ötlet. A címszereplő Gonzáles Mónika alakítását az Endless pleasure (?végtelen gyönyör?) című áriája találóan jellemzi. A felújított, és amúgy jó borként érő előadáson alkalom adódik még Hegyi Barnabás kontratenor hangszínében a letűnt korra csodálkozni, amikor is kasztrált énekesek tündököltek az operaszínpadokon.
Budapesti Kamaraopera:
Händel: Semele
- opera 2 részben -
Semele: González Mónika
Cadmus - Semele apja: Bretz Gábor
Athamas - Boito hercege: Hegyi Barnabás
Jupiter: Timothy Bentch
Ino: Semele húga Bakos Kornélia
Juno: Lehőcz Andrea
Somnus: Fried Péter
Iris: Jónás Krisztina
Apolló: Szappanos Tibor
Közreműködik:
Óbudai Kamarakórus (Karigazgató: Erdős Ákos), Savaria Barokk Együttes
Díszlettervező: Csengery Zsolt
Jelmeztervező: Moldován Domokos
Dramaturg, zenei konzultáns: Csengery Adrienne
Rendező: Halász Péter
Vezényel : NÉMETH PÁL
Helyszín:
Fesztiválszínház ? Művészetek Palotája
Előadások:
2006. 06.20. 19.00 óra
2006.06.25. 19.00 óra
szerző:színház.hu/Csete Borbála