Hiányzik. Valami nagyon fontos. A főszereplő. Akinek tényleg nagy A-val kellene megteremtenie az atmoszférát és végigcipelni e hihetetlenül hosszú két felvonás alatt. Mert különben szép. Szép Ernő. Csudagyönyörű szöveg. Üveggyöngyként csendülő hangáradat, tapinthatóan valódi, mégis egekbe szökő gondolatkezdemények. Életről és szerelemről. Azokról a dolgokról, amik a legfontosabbak. Amikről nem feledkezünk meg gondolkodni sohasem. Amely gondolatok pedig mozgatórugói egész Földön eltöltött időnknek. És mégsem jutott eszembe semmi ilyesféle. Hirtling István ugyanis, aki az örök negyvenöt éves írót adja, minden erejét beleadva sem nyújtott többet langyos, fűszermentes szöveginterpretálásnál. Ami ugye nem volt elég ahhoz, hogy folyamatosan ébren tartsa érdeklődésemet vagy hogy egyáltalán ébren maradjak. |
Még jó, hogy nagy gyakorisággal jelent meg a színen egy színésznő, aki nem mellőzte a brilliáns humort és mulattatóan naív lányosan tiszta stílust. Az ifjúi hamvasság ellenpontjaként, a másik képtelen szerelemféleként az író életében, Nagy Mari is pontosan formálta a még szép és elegáns, ám egyre lassuló életritmusú, egyre életképtelenebbé váló szerető karakterét. |
Hirtling István | Nagy Mari | |
Ám van valaki, aki néha kioktatja és saját élettapasztalatát a nagy nyilvánosság elé tárva okosakat, de legalábbis hasznosakat próbál mondani írónknak. A végtelenül nagy és sokféle helyszínt egymás mellé helyező díszlet pedig néha magában tartogatja néhány szép kép lehetőségét és az olykor felzendülő dél-amerikai szappanoperára hajazó zenei aláfestés is segít abban, hogy olykor átérezzem a drámai helyzeteket. |