(MTI) - A hülyéje annak az embernek a titulusa, jelzője, aki hoppon marad, hülyét csinál magából; ez bárkivel megeshet, ha nincs résen, de a színpadon játszott, nagy "társasjátékban" még a harmadik felvonás végéig sem biztos, hogy a szereplők közül ki lesz majd a hülyéje - mondta Tasnádi Csaba.
Feydeauról azt mondták az irodalomtudósok: szinte elképzelhetetlen, hogy számítógép nélkül végig tudta gondolni a darabjait - jegyezte meg Tasnádi Csaba. A pillekönnyűnek tűnő bohózatban minden mindennel összefügg, precízen, mindenre kiterjedő figyelemmel felépített konstrukció bontakozik ki.
Feydeau 1916-ig csaknem negyven színpadi művet írt. A francia polgári komédia egyik legjelentősebb képviselőjeként, a francia bohózat megteremtőjeként tartják számon. A darabválasztásról a rendező elmondta; egy vidéki színháznak széles műfaji skálán kell mozognia, így minden évben műsorra kerül egy-egy vígjáték, bohózat is.
A zalaegerszegi teátrum Feydeau bohózatát Hamvai Kornél fordításában állította színpadra. Az olvasópróbák még a múlt évad végén, június első napjaiban elkezdődtek, hogy a szeptemberi próbákon a darab begyakorlására és a finomításokra több idő maradjon.
A főbb szerepekben Nagy Pétert, Urházy Gábor Lászlót, Kricsár Kamillt, Mester Editet, Kiss Ernőt és Wellmann Györgyöt láthatja a közönség.