IV. POSZT - nyolcadik nap

Színpad

A Pécsi Kulturális Központban került sorra a dramaturg Faragó Zsuzsa szervezésében a ''Kritika kritikája'' című program, amelyben a kritikusok és a kritikájuk került bonckés alá.
A bábszínész végzős - Maczner János - osztálya, délelőtt Kenneth Grahame: Szellő a füzesben (rendező Czajlik József), este pedig Gesine Danckwart: Mindennapi kenyerünk (rendező Bagó Bertalan) című előadásával bizonyították alkalmasak a pályakezdésre.
A Fregattban ezen a napon páros főzésre került sor: Józsa Imre és Trokán Péter mutatta be főzőtudományát igazolva, hogy nemcsak a horgászbot, hanem a fakanál virtuózai is.
 
A Mácsai Pál vezette Madách téri színház a következő évadtól Örkény István Színháznak hívatik. A direktor vezetésével ''Bizakodva nézünk a jövőbe'' címmel a névadó egyperceseiből olvastak fel a Művészetek Házában.
 
A színház előtt az előadásra várakozók már a könyvsátrak bontását láthatták. Ez jelzi befejeződött Pécsett a Könyvhét. Az olvasók nem panaszkodhatnak, az egy hét alatt a magyar irodalom - kivált a drámairodalom - jeles képviselői megfordultak a városban.

Gyöngyösi Tamás rendezésében a GNM Kontúr Fizikai Táncszínház, egy fantasztikusan munkaigényes programot mutatott be Vívóleckék címmel a Sétatéren.
Aki valaha vett már vívó-fegyvert a kezébe az igazolhatja, hogy a tizenhét táncos elképesztő koncentrálóképességről tett tanúbizonyságot. Bár a történet egy mai kávéházban játszódik, ahogy haladt az idő, egyre többször jutottak eszembe a Saolin harcosok. A koreográfia, az akrobatikus fegyverhasználat - amelyben a lányok ugyanúgy jeleskedtek - egészen lenyűgöző összképet mutatott.

 
 
 
 
 
 
 
Fotó: Peti Péter, Bálint F Gyula

További képek: ppphoto.terasz.hu