John Malkovich - exkluzív interjú az m1-en

Színpad

 

Exkluzív interjút adott John Malkovich az m1 Aranymetszés című kulturális magazinjának. A világhírű amerikai színész a Budapesti Tavaszi Fesztivál meghívására utazott nemrég Budapestre. Rieger Johanna riporter a Pokoli vígjáték ? Egy sorozatgyilkos vallomásai című, a Vígszínházban bemutatott előadás előtt beszélgetett a hírességgel. A Jack Unterweger önéletrajzi regényéből kiinduló, egy sorozatgyilkosság motivációját feltáró színdarabot elsőként 2009-ben mutatták be Bécsben Michael Sturminger rendezésében, a kortárs előadásban Martin Haselböck vezényletével Kirsten Blaise és Marie Arnet operaénekesek és az Orchester Wiener Akademie kísérik a színészt.
 

Mint a beszélgetésből kiderül, Malkovich szerint sokan riasztónak tarják az ötletet, hogy egy olyan tragikus esetet vittek színpadra, amely nem is olyan régen történt, számára azonban éppen ezért tette olyan magasra a lécet ez a darab. Állítása szerint azt már többnyire a próbák előtt tudja, hogy miről szóljon a karakter, így a Pokoli vígjáték próbáin sem Unterweger megformálása foglalkoztatta, sokkal inkább az, hogy kifejezze a szöveg és a zene interakcióját, hiszen a kortárs előadás nagy része zenei betét. Az Európához mindig is szorosan kötődő művész nemrégiben a párizsi Théatre de l'Atelier-ben rendezte a Veszedelmes viszonyokat, éppen azt a francia levélregényt vitte színpadra, amelyben a filmvásznon világsikerre tett szert. A hollywoodi sztárt mindig is jobban vonzotta színház, hiszen ? mint az interjúban elmondja ? a filmforgatásokon sokszor egész napokat átdolgoznak egy hasznos percért, míg a színházban sokkal fontosabb a jelenlét. ?Kiúszol a szörfdeszkáddal a lemenő Nap felé, hátat fordítasz, és várod a hullámot. A hullám pedig a darab és a közönség találkozása. Meglovagoljuk, de nem mi teremtjük. Készen kell állnunk, hogy elkapjuk, bárhová is vigyen. Ha jó az előadás, lesz hullám, de nem mindig? ? magyarázza a színész.

Rieger Johanna riportjában a barokk zene specialistájaként ismert karmester, Martin Haselböck is megszólal. Ő árulja el az m1 riporterének, hogy a Pokoli vígjáték különös módon kötődik Magyarországhoz, hiszen öt évvel ezelőtt, éppen egy budapesti szállodában találkozott John Malkovich-csal, és ekkor született meg a kortárs előadás ötlete.

Ugyanebben az Aranymetszésben egy másik exkluzív tudósítást is láthatnak a nézők: Sipos Szilvia, az m1 Prima Junior-díjas riportere kevesek egyikeként a Maszkati Királyi Operába jutott be nemrég a Magyar Állami Operáz vendégszereplésére. Az Öböl-menti térség második operaháza, az ománi dalszínház építését 2001-ben rendelte el Kábúsz bin Szaid asz-Szaid szultán. A 2011 októberében átadott operaház első produkcióink egyike a magyar koprodukcióban készült Mozart-darab, a Szöktetés a szerájból, amelyet az ománi opera vezetőinek felkérésére Vashegyi György dirigálásával, Káel Csaba rendezésében, világsztár és tehetséges fiatal magyar operaénekesek közreműködésével mutattak be a múlt hétvégén. A Magyar Állami Operaház társulata 123 fővel utazott az Öböl-menti országba, Constanza szerepét Elena Mosuc, Belmontét Rainer Trost, Ozmint Kurt Rydl énekelte. Szelim pasát Franz Tscherni alakította, Blonde szerepében Rácz Rita, Pedrillóként pedig Balczó Péter mutatkozott be. Sipos Szilvia hétfőn este látható beszámolójából később önálló, 26 perces riportfilm is készül, amelyet április végén mutat be az m1.

 
 
Korábban: