Kék szív hever a MU kávézójában

Színpad

A kortárs dráma friss szellemű, újító kedvű nagyasszonyaként aposztrofált, 1938-as születésű londoni Caryl Churchill életművének döntő hányadán a brechti örökség erős hatása érződik. Az író műveiben sokat foglalkozott a nemek és a szexualitás kérdésével, később pedig erőteljes elmozdulás érezhető nála a talajvesztettséget érzékeltető, szürrealista narratívák felé. A '90-es években született drámáiban ez az új irány jelentkezik; műveiben a nyelvi dekonstruálás eszköze teremt termékeny táptalajt a kísérletező kedvű rendezők és színészek számára.

 
A szereplők gyakran egyszerre beszélnek, egyes motívumok, mondatok olykor megváltoztatott vagy torzított formában ismétlődnek meg, a szavak megritkulnak, vagy elmaradnak; így döntve romba a nyelvet mint elsődleges kommunikációs formát. Ennek az újszerű nyelvnek a kulcsműve az 1997-ben a Royal Court Theatre-ben bemutatott Blue Heart (Kék szív), amely két rövid egyfelvonásosból áll: Heart's Desire (A szív csücske) és Blue Kettle (Kék bögre).
 
A Kék szív egyfelvonásosait ezúttal a K.V. Társulat olvasószínháza tálalja fel a MU-büfé "fogyasztóinak" január 8-án 22 órától, akik - ha szerencséjük van - egy ropogós szívcsücsköt is kaphatnak a Kék bögre mellé. Gigor Attila rendezésében ezúttal Kovács Lehel, Mészáros Béla, Rezes Judit, Száger Zsuzsanna és Urbanovits Krisztina szolgálja fel a nem mindennapi kétfogásost.
 
Caryl Churchill neve a magyar közönség számára csak kevéssé ismert, ezért hiánypótló a 2007-ben Upor László szerkesztésében megjelent Caryl Churchill-drámakötet.