Blaszfémiákra utazó, szobordöntögető hajlandóságú, elvből tiszteletlen, tekintélyromboló varieté. Több évadnyi kabaré-gügyeség, össznépi-nemzeti gyatra ízlés után megrepesztik a gárgyult műélvezés lehetőségeit. Nem másokon gúnyolódnak. Önmagukat teszik (virtuózan) nevetségessé. Vállalják komolykodásuk, előadói fontoskodásuk kínosságát. Megmutatják, mennyi alanyi nekifohászkodást igényel a rossz színház. Milyen mélyről fakad a tehetségtelenség és az alkalmatlanok szerepvállalása. Bölcseleti alapon hülyülnek. Elvből tiszteletlenek. Rendes, fölkészült anarchisták. Egész világ a színpadra jő az elején. Körbeparádéznak karneváli menetként. Körbe-körbe járnak. Ki-ki személyisége (vagy személyiségének fedőszínei) szerint köszönti a közönséget. Bevonulásuk máris epés kezdőszám. Mintha annak a televízió sugallta viselkedésnek mását mutatnák, ahol egymás idétlen gátlásos üdvözlésmódját kopírozzák a nyilvános műsorokban résztvevők. |
Kocsis Gergely nesze-semmi-fogd-meg-jól attrakciója a Jó napot kívánok-köszönés Guiness-rekordra törő, különböző érzelmi értékű elmondása. Lázár Kati Medeiához illő tragikai erővel próbál adóbevalláshoz százalékot számítani. Másik magánszámában vicceket papjancsizik: belenevet a poén előtt, elrontja a csattanót, tévelyeg a szereplők fölvázolásában, ront, felejt, odaadó őszinteséggel elevenít meg egy humorérzék nélküli, szakmányban viccmesélőt. Ubrankovics Júlia elbűvölően énekel hamisan Presser Gábort, ártatlan képpel rosszalkodik, mintha kettőig sem tudna számolni: úgy kajánkodik. A legtisztább tekintettel, szemtelen tárgyilagossággal végkiárusítja szerveit, apró részletezéssel. Külön a szemét, az ércsatornáját, a nyálkahártyáját Juristovszky "Sosa" Zsuzsa zenebohócbravúrral hegedűn, billentyűs és fúvós hangszeren egyaránt tökéletes fülsértő hamissággal tud játszani, miközben ellenállhatatlanul komolyan átszellemült, művészetétől meghatott képet vág kétségbeejtő produkciójához. Máthé Zsolt gyermekien agresszív, kihívóan pimasz és behízelgően kedves esztétikai provokátor. Tánccal, énekkel, perfekt halandzsaszöveggel, egymás iránt érdeklődő jelenléttel gazdagítja az előadást Czapkó Antal, Dióssy Gábor, Drobek Attila, Horváth Ákos, Szabó Simon, Vasvári Emese. A blődli-varieté eszmei atyja, lelkesítője, rendezője, zeneszolgáltatója, és levezénylő konferansziéja Vajdai Vilmos. Különleges érzéke van az abszurditásokhoz. Komor szigorral tartja magát, szereplőit és közönségét kitűzött programjához: mindenből a legrosszabbat, legkínosabbat, visszatetszőt és bosszantót nyújtani nézőiknek. Hétfőnként ellenkultúrára szomjas közönség tölti meg a TÁP-Színház előadásait. |